رییس سازمان صنایع و معادن گلستان، موتور محرکه اقتصاد کشور و استان را صنعت دانست و گفت: در سایه صنعت است که بقیه بخش‌ها متحول و اقتصادی می‌شود. به گزارش ایرنا منصور قلیچ‌لی، افزود: در برنامه‌های اول تا سوم و قبل از آن محور اقتصاد استان، کشاورزی بود و به بخش صنعت بی‌توجهی شد که این مساله به توسعه نیافتگی و نیز رونق نیافتن کشاورزی استان منجر شده است.

به گفته او، در اولویت قراردادن بخش کشاورزی توام با صنعت در برنامه چهارم توسعه، شکوفایی اقتصادی استان را به دنبال خواهد شد و توسعه صنایع تبدیلی در استان موجب تقویت اقتصاد کشاورزی و جلوگیری از ضایعات تولیدات کشاورزی می‌شود.

رییس سازمان صنایع و معادن گلستان تصریح کرد: استفاده از فناوری در صنعت مهم است و در کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت تاثیر گذار است و افزون بر آن، جامعه را نیز به سمت دانایی محوری پیش می‌برد.

قلیچ‌لی گفت: گسترش صنعت در استان علاوه بر ایجاد مشاغل مستقیم، مشاغل غیرمستقیم در صنایع وابسته به خود را هم به‌دنبال دارد. به گفته وی، جوانان به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم ضمن آشنایی با کاربردهای مختلف صنایع و تاثیر آن در اقتصاد کشور و استان و سرمایه‌گذاری در این بخش، بستر مناسبی را برای توسعه پایدار فراهم خواهند کرد.