شاخص قیمت تولید‌کننده بخش صنعت در تیرماه ۱۳۸۵ به عدد ۴/۳۲۶ رسید که نسبت به ماه گذشته ۷/۰‌درصد افزایش است. به گزارش موج، این شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲‌درصد افزایش داشته است. بخش‌های زیر به ترتیب بیشترین تاثیر را در افزایش ماهانه شاخص داشته‌اند.

در بخش تولیدات فلزات اساسی شاخص قیمت با ۸/۲درصد افزایش قیمت نسبت به ماه قبل به عدد ۴۲۵ رسید. در بخش مذکور شاخص قیمت محصولات طویل با ۷/۶‌درصد افزایش تاثیر قابل ملاحظه‌ای در افزایش شاخص کل داشته است.

در ماه یاد شده بخش صنایع مواد غذایی و آشامیدنی شاخص قیمت با ۲/۰‌درصد افزایش قیمت نسبت به ماه قبل و رسیدن به عدد ۷/۳۳۸ رتبه دوم تاثیرگذاری در شاخص کل را به خود اختصاص داد. شایان ذکر است که در بخش مذکور شاخص قیمت کالای گوشت مرغ با افزایش قیمت ۸/۳‌درصدی سهم بسزایی در افزایش نرخ رشد شاخص کل داشته است، این در حالی است که در بخش مذکور فعالیت تولید فرآورده‌های لبنی با ۱/۲‌درصد کاهش همراه بوده است.

در بخش تولید منسوجات شاخص قیمت با افزایش قیمت ۳/۱‌درصدی نسبت به ماه قبل و رسیدن به عدد ۲۲۷ رتبه سوم تاثیر‌گذاری در شاخص کل را به خود اختصاص داد. در این بخش شاخص قیمت کالای پنبه تصفیه شده با افزایش ۴/۴‌درصدی مواجه بوده است.

همچنین در بخش تولید چوب و محصولات چوبی و چوب پنبه، شاخص قیمت با ۹/۴‌درصد افزایش نسبت به ماه قبل به عدد ۶/۳۳۴ رسید. در این بخش شاخص قیمت کالای در چوبی با افزایش ۳/۸‌درصدی همراه بود.

در تیرماه سال ۱۳۸۵ شاخص قیمت در بخش‌های تولید محصولات از توتون و تنباکو، سیگار، انتشار و چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده و تولید رادیو و تلویزیون و دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی نسبت به ماه قبل بدون تغییر مانده است.