روانبخش بهزادیان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درباره آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بنادر گفت: تا پایان ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۱، ۴میلیون و ۲۹‌هزار و ۱۶۹تن انواع کالای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن‌خام و دانه‌‌‌‌های روغنی در بنادر کشور موجود بوده است.

وی افزود: این رقم مجموع کالاهای اساسی در انبارهای بندری، پای اسکله و محموله کشتی‌‌‌‌های منتظر در لنگرگاه می‌شود.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از بندر امیرآباد ۱۱۱دستگاه کامیون حامل کالاهای اساسی به وزن ۲‌هزار و ۴۰۹تن خارج شده است. همچنین ۲۵‌هزار و ۷۵۶تن گندم، ۱۵۳‌هزار و ۷۴۳تن ذرت، ۵۱‌هزار و ۸۵۹تن جو، ۱۴۳تن سویا و ۴۹‌هزار و ۸۵۲تن روغن خام در این بندر موجود است که مجموع آن به ۲۸۱‌هزار و ۳۵۲تن انواع کالاهای اساسی می‌‌‌‌رسد.

بهزادیان گفت: در نوشهر ۲دستگاه کامیون به وزن ۳۶تن کالای اساسی خارج شده است، ضمن اینکه ۱۰۶‌هزار و ۴۴۶تن ذرت، ۱۴‌هزار و ۳۹۲تن جو و ۹‌هزار و ۹۹۴تن روغن خام و مجموعا ۱۳۰‌هزار و ۸۳۲تن کالای اساسی در این بندر وجود دارد.

این مقام مسوول در سازمان بنادر یادآور شد: در بندر انزلی یک‌کامیون ۱۷تنی کالای اساسی خارج شده و ۷‌هزار و ۸۹۷تن گندم، ۱۶‌هزار و ۹۴۶تن ذرت، ۲۹‌هزار و ۶۸۸تن جو، ۶۸تن برنج و ۲۲تن دانه‌‌‌‌های روغنی موجودی داریم که مجموع آن به ۵۴‌هزار و ۶۲۱تن می‌‌‌‌رسد.

وی در خصوص بندر امام خمینی تصریح کرد: از این بندر ۸۴۴دستگاه کامیون به وزن ۱۹‌هزار و ۴۱۲تن و ۹۶دستگاه واگن کالای اساسی به وزن ۵‌هزار و ۲۸۰تن خارج شده است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از بندر امام خمینی ۱۸۰‌هزار و ۴۰تن گندم، یک‌میلیون و ۵۹۷‌هزار و ۹۲۳تن ذرت، ۶۵‌هزار و ۴۰۹تن جو، ۸۴‌هزار و ۲۹۹تن سویا، ‌هزار و ۹۱تن برنج، ۲۵‌هزار و ۱۵۳تن شکر، ۱۸۰‌هزار و ۱۵۱تن روغن‌خام و۲۰۳‌هزار و ۷۷۳تن دانه‌‌‌‌های روغنی انبار شده است که مجموع آن به ۲میلیون و ۳۳۷‌هزار و ۸۳۹تن می‌‌‌‌رسد. وی در مورد موجودی کالاهای اساسی بندر شهید رجایی نیز بیان کرد: ۳۵۰دستگاه کامیون به وزن ۸‌هزار و ۷۵۰تن کالای اساسی خارج شده، همچنین ۳۱‌هزار و ۶۴۲تن گندم، ۱۴‌هزار و ۱۳۰تن ذرت، ۳۵‌هزار و ۸۳۲تن برنج و ۱۵۵هزار و ۲۱۹تن روغن خام موجودی داریم که مجموعا به ۲۳۶‌هزار و ۸۲۳تن انواع کالاهای اساسی می‌‌‌‌رسد.

بهزادیان با اشاره به موجودی ۲‌هزار و ۱۱۶تنی انواع کالاهای اساسی در بندر بوشهر، موجودی ۲۲‌هزار و ۴۶۳تنی در آستارا، موجودی ۲۳‌هزار و ۹۱۱تنی در فریدونکنار، موجودی ۷۰تنی در بندرلنگه، موجودی ۳‌هزار و ۹۹۹تنی در بندر شهید باهنر و موجودی ۸۲تنی در بندر خرمشهر، اظهار کرد: در بندر چابهار نیز ۳۲‌هزار و ۸۶۳تن انواع کالای اساسی شامل ۲۲‌هزار و ۷۲۸تن ذرت و ۱۰‌هزار و ۱۳۵تن برنج وجود دارد.به گفته این مقام مسوول در سازمان بنادر و دریانوردی، ۲۶۳‌هزار و ۸۷۴تن گندم، ۵۱‌هزار و ۸۷۷تن برنج وارداتی و ۲۵‌هزار و ۱۵۳تن شکر در انبارهای بنادر کشور ذخیره شده است.