به گزارش روابط‌عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سید مجتبی سجادی، با اشاره به اقدامات انجام‌شده این سازمان در بازرسی از انبارها طی مردادماه سال‌جاری اظهار کرد: بر این اساس در این بازه زمانی، تعداد ۲۸‌هزار و ۳۶۰مورد بازرسی از واحدهای انبار، سردخانه و مراکز نگهداری کالاها توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور انجام شده که به تشکیل یک‌هزار و ۳۶۲فقره پرونده برای واحدهای متخلف انجامیده است.

وی افزود: کالاهای مکشوفه شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن‌نباتی، شکر، تخم‌مرغ، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و... به ارزش بیش از ۹۶۶‌هزار و ۷۲۷میلیارد ریال است.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: براساس آمار ثبت‌شده از فعالیت بازرسان استان‌‌‌های سراسر کشور، از ابتدای سال‌جاری تاکنون، جمعا بالغ بر ۱۵۹‌هزار و ۹۸۹مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا صورت گرفته که به تشکیل ۱۴‌هزار و ۸۶۹فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۴۸‌هزار میلیارد و ۲۳۸میلیون و ۱۴۷‌هزار ریال منتج شده است. سجادی با اشاره به تشدید بازدیدها و بازرسی‌‌‌ها و نظارت‌‌‌های مستمر و بدون وقفه بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت استان‌‌‌ها به‌خصوص در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به ایام عید تصریح کرد: هموطنان همچون گذشته می‌‌‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۴ یا سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور، تخلفات اقتصادی را منعکس کنند تا براساس قانون با متخلفان برخورد بازدارنده انجام شود.