به گزارش «ایسنا»، میزان ورودی آب به سدهای کشور تا هشتم مهرماه معادل ۲۵/ ۰میلیارد مترمکعب بوده که این عدد در مقایسه با سال گذشته که عددی معادل ۲۲/ ۰میلیارد مترمکعب بوده ۱۴‌درصد افزایش داشته است. همچنین میزان خروجی از مخازن سدهای کشور در این تاریخ معادل ۶۴/ ۰میلیارد مترمکعب ثبت شده که این عدد در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۵۹/ ۰میلیارد مترمکعب بوده، بیانگر افزایش ۸درصدی است.

در شرایط کنونی حجم آب موجود در مخازن ۲۱میلیارد و ۳۱۰میلیون مترمکعب ثبت شده که نسبت به سال گذشته که عددی معادل ۱۸میلیارد و ۷۷۰میلیون مترمکعب بوده، ۱۴‌درصد افزایش داشته و‌ میزان پرشدگی مخازن سدهای کشور به ۴۳‌درصد رسیده است.

وضعیت سدهای مهم (شرب - کشاورزی) بیانگر این است که در ۱۸سد،‌ پرشدگی بیش از ۵۰‌درصد است؛ به‌طوری که سد زنجیره کارون ۶۵‌درصد، سد دز ۵۲‌درصد و سد چره و مارون استان خوزستان به ترتیب ۵۶ و ۵۱‌درصد آب دارند. همچنین میزان آب در سد گلپایگان و کوچری ۵۶‌درصد است. علاوه بر آن ۹۶‌درصد سد جگین استان هرمزگان پر است.

سد تالوار استان زنجان به‌میزان ۹۰درصد، سد بیجار استان گیلان به‌میزان ۵۸درصد، سد رودبار استان لرستان به‌میزان ۱۰۰درصد و سد سلمان فارسی استان فارس به‌میزان ۵۹‌درصد پر هستند. همچنین در استان سیستان و بلوچستان سد پیشین ۸۹‌درصد، سد ریزدان ۷۷‌درصد، سد خیرآباد ۵۵‌درصد و سد ماشکید اولیا ۵۸‌درصد پر هستند. همچنین ارتفاع کل ریزش‌‌‌های جوی کشور معادل ۳/ ۰میلی‌متر بوده که این میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت (یک‌میلی‌متر) ۶۷‌درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که عددی معادل ۸/ ۰میلی‌متر بوده ۵۷‌درصد کاهش نشان می‌دهد.