به گزارش روابط‌عمومی اتاق تهران، در سومین جلسه کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌‌‌وری اتاق بازرگانی تهران موضوع تعیین‌تکلیف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین، عضو هیات‌مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، به تحلیل گزارشی در خصوص آخرین وضعیت اقتصادی صنعت مخابرات پرداخت. در این جلسه و پس از معرفی خدمات معاونت بررسی‎های اقتصادی از سوی دیاکو حسینی، معاون این بخش از اتاق تهران، مساله عدم‌تعیین‌تکلیف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و عدم‌برگزاری انتخابات این اتحادیه طی دوسال گذشته، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گفته رضا الفت‌‌‌نسب، عضو هیات‌مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، هنوز مشخص نیست که چرا وزارت صمت نسبت به برگزاری انتخابات این تشکل تعلل می‌کند و این در حالی است که برخی مدیران وزارت صمت بر تفکیک این تشکل به دو اتحادیه توزیعی و خدماتی اصرار دارند.

پس از بحث و تبادل‌‌‌نظر اعضای این کمیسیون و حاضران در این جلسه پیرامون این موضوع، مقرر شد تا مساله عدم‌برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و بلاتکلیفی این تشکل صنفی از سوی اتاق تهران و طی مکاتبه با وزارت صمت مورد پیگیری قرار گیرد. در ادامه این جلسه، مهرداد میراسماعیلی، عضو هیات‌مدیره سندیکای صنعت مخابرات، به تحلیل آخرین وضعیت اقتصادی این صنعت در ایران پرداخت و با اعلام اینکه صنعت مخابرات ایران شرایط مناسبی از حیث درآمدزایی و نوسازی تجهیزات، ندارد، تصریح کرد که در صورت عدم‌افزایش درآمد اپراتورها و عدم‌به‌‌‌روزرسانی قیمت‌ها براساس قیمت روز دنیا و با توجه به درآمد سرانه کشور، صنعت مخابرات کشور طی ماه‌‌‌های آتی با بحران جدی مواجه می‌شود.

او تاکید کرد که خروج سرمایه از این صنعت به دلیل عدم‌سوددهی و خروج شرکت‌های خصوصی، صنعت مخابرات کشور را با چالش جدی روبه‌‌‌رو خواهد کرد و این در حالی است که عدم‌امکان پرداخت حقوق بالا به متخصصان، زمینه مهاجرت نیروی انسانی متخصص از این صنعت را به‌شدت افزایش داده است. میراسماعیلی با تاکید بر اینکه درآمد یک سال اپراتورها، حتی جوابگوی هزینه‌‌‌های جاری نیست، چه برسد به سرمایه‌گذاری برای  ۵G و FTTx، افزود: بازار سرمایه این صنعت از رتبه اول بزرگ‌ترین سهم با حدود ۳۰‌درصد کل بورس کشور به ارزش ۱۷میلیارد دلار به رتبه ۳۲ با ارزش کمتر از یک‌درصد از لحاظ ارزش سهام کل و به ارزش حدود ۲/ ۱میلیارد دلار یعنی کمتر از ۱۰‌درصد ارزش اولیه خود رسیده است.