پیش‌بینی افزایش بارش‌‌‌ها در حوضه‌‌‌های آبریز کشور طی دو هفته آینده

براساس این گزارش، حوضه آبریز خلیج‌‌‌فارس و دریای عمان بیشینه بارش ۶۸.۴میلی‌متری و متوسط محدوده ۸.۵میلی‌متری دارد که بیشترین میزان بارش در میان حوضه‌‌‌های آبریز است. حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز بیشینه بارش ۴۹.۱میلی‌متری با متوسط بارش ۸.۱میلی‌متری دارد. حوضه آبریز دریای خزر این هفته بیشینه بارش ۳۹.۵میلی‌متری و متوسط محدوده ۷.۳میلی‌متری دارد. در حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۲۲میلی‌متر و متوسط محدوده ۴.۰میلی‌متری برآورد‌ شده است. حوضه آبریز مرزی شرق هم این هفته بیشینه بارش ۴.۲میلی‌متر و متوسط محدوده ۰.۳میلی‌متر دارد. در حوضه آبریز قره‌‌‌قوم هم بیشینه بارش ۰.۵میلی‌متر و متوسط محدوده صفر میلی‌متری است. همچنین این هفته از ۳۰حوضه آبریز درجه‌‌‌دو کشور هیچ حوضه‌ای بدون بارش نیست.

بر پایه این گزارش، در هفته منتهی به ۳ آذرماه (هفته آینده) همه حوضه‌های اصلی آبریز کشور دارای بارش‌‌‌های متفاوتی خواهند بود. بر این اساس برای حوضه آبریز خلیج‌‌‌فارس و دریای عمان در هفته منتهی به ۳ آذر بیشینه بارش ۲۱۰.۵میلی‌متری و متوسط بارش ۳۶.۹میلی‌متری پیش‌بینی می‌شود. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۳ آذر بیشینه بارش ۱۸۳.۱میلی‌متری و متوسط محدوده ۴۸میلی‌متری داشته باشد.حوضه آبریز فلات مرکزی در هفته منتهی به ۳ آذر با بیشینه بارش ۱۷۳.۲میلی‌متری و متوسط محدوده ۹.۵میلی‌متری پربارش‌‌‌ خواهد بود.

براساس پیش‌بینی‌‌‌ها حوضه آبریز دریاچه ارومیه در هفته آینده بیشینه بارش ۱۰۸.۵میلی‌متری با متوسط بارش ۳۱میلی‌متر را خواهد داشت. حوضه آبریز قره‌قوم هم بیشینه بارش ۴۲.۵میلی‌متری با متوسط محدوده ۱۶.۷میلی‌متری را تجربه خواهد کرد. حوضه آبریز مرزی شرق هم دارای بیشینه بارش ۳۶.۵میلی‌متری و متوسط محدوده بارش ۵.۷میلی‌متری خواهد بود. همچنین هفته آینده، هیچ‌یک از حوضه‌های آبریز درجه ۲ کشور بدون بارش نخواهند بود.