به گزارش پایگاه اطلاع‌‌‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حبیب قراگوزلو با اشاره به برنامه‌‌‌های وزارت نیرو مبنی بر مشارکت صنایع برای تامین برق گفت: بر این اساس و به منظور تحقق این مهم، با مشارکت بخش خصوصی طی روزهای اخیر نیروگاه خودتامین مجتمع تولیدی مواد غذایی زر در منطقه هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ احداث شد و ظرفیت مولدهای تولید پراکنده تحت پوشش برق منطقه‌‌‌ای تهران در استان البرز افزایش یافت.

وی افزود: با استفاده از اعتبارات بخش خصوصی برای توسعه و تقویت شبکه تحت پوشش، این پروژه با هدف تامین برق پایدار و مطمئن مشترکان و همین‌طور کاهش تلفات شبکه، با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۶۰میلیارد تومان در مدار بهره‌‌‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل برق منطقه‌‌‌ای تهران با تاکید بر ایجاد اشتغال‌‌‌ مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۱۱۵خانوار در این پروژه اضافه کرد: با توجه به تولید همزمان برق و حرارت در پروژه یادشده، تبدیل این انرژی یکی از ویژگی‌‌‌های بارز و متمایز آن است.

قراگوزلو تاثیر اجرای این پروژه‌‌‌ها را برای مردم بااهمیت دانست و گفت: نصب و راه‌‌‌اندازی اینگونه مولدها، موجب تامین برق پایدار، کاهش خاموشی‌‌‌های احتمالی، افزایش راندمان تبدیل انرژی و حفظ بهتر ذخایر و کاهش آلودگی زیست‌محیطی می‌شود.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ایجاد اشتغال و بهبود پدافند غیرعامل از دیگر اهداف اجرای این طرح است، اضافه کرد: استان البرز دارای صنایع متعددی است و این شرکت چند تفاهم‌‌‌نامه توسعه مولدهای تولید پراکنده با سرمایه‌گذاران و صنعتگران استان منطقه دارد که طرح‌‌‌ها با تمام توان برای آمادگی در دوره اوج بار ۱۴۰۳ در حال ساخت و راه‌‌‌اندازی است و این طرح یکی از مجموعه‌‌‌ طرح‌‌‌های فوق است.