گروه صنعت و معدن- چهارمین کنگره آسیایی معدن (AMC) در تاریخ ۳۱-۲۹ ژانویه ۲۰۱۲ (۹ تا ۱۱ بهمن) در کلکته از سوی انستیتو معدن‌کاری، زمین‌شناسی و متالوژی هند (MGMI) برگزار شد.

کنگره آسیایی معدن (AMC) و نمایشگاه بین‌المللی معدن (IME) هر دو سال یک بار برگزاری می‌شود. این گردهمایی بستری مناسب جهت انتقال تکنولوژی، برگزاری نشست‌های تجاری، پیوستن به معاملات اقماری و همکاری‌های متقابل شرکت‌های معدنی است. نظر به اینکه از کانی‌های معدنی به عنوان دارایی‌های تجدیدناپذیر یاد می‌شود، اکتشاف و بهره‌برداری از آنها باید با بازدهی حداکثر تعریف شود، ضمن آنکه علاوه بر توجیه اقتصادی بالا، نهایت موارد زیست محیطی و حفظ حقوق نسل‌های آینده لحاظ شود.

چین، هندوستان، روسیه، اندونزی و کشورهای آسیای میانه دارای معادن آسیایی عنوان بخشی از ثروت جهانی هستند. این کشورها همچنین از تولیدکنندگان جهانی طلا، الماس، فلزات اساسی، زغال‌‌سنگ، تنگستن و قلع در کنار بسیاری از کانی‌های معدن دیگر هستند که در برخی موارد به مرحله اتمام ذخیره رسیده‌اند در حالی که استراتژی‌های نوین در برنامه‌ریزی‌های آینده آنها گنجانده نشده است. بدیهی است که انجام هر فرآیند معدنی با مشکلات زیست محیطی و گرمای جهانی همراه است؛ بنابراین تداوم فعالیت‌های معدنی و صنعتی باید همراه با حفاظت از محیط زیست باشد.

یاد آور می‌شود که در این کنگره خانم دکتر مریم کارگر راضی از ایران با موضوع روش نوین در استحصال طلا در مقیاس صنعتی سخنرانی کرد.