گروه سوخت و نیرو - به دنبال افزایش محدودیت‌های بین‌المللی علیه ایران، وزیر نفت با تاکید بر اینکه ایران با تحریم‌های اعمال شده علیه صنعت نفت خداحافظی کرده از افزایش اختیارات وزارت نفت در سال ۱۳۹۱ خبر داد و گفت: امیدواریم امسال تولید نفت افزایش یابد. رستم قاسمی، اظهار کرد: تحریم‌های اعمال شده علیه صنعت نفت ایران شکست خورده و مانع رشد و توسعه این صنعت نخواهد شد. وی ادامه داد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته و حمایت‌های رییس‌جمهوری و دولت و سایر مسوولان، سال ۹۱ با مشکلات مالی کمتری رو به رو خواهیم بود و با منابع مالی جدید و مصوبه‌های مجلس امیدواریم از توانمندی‌های داخلی بیشتر استفاده کنیم. قاسمی تاکید کرد: استفاده از منابع مالی بانک‌ها، صندوق‌های انرژی و اوراق مشارکت، از برنامه‌های صنعت نفت در سال‌جاری است.

قاسمی تصریح کرد: در سال ۹۰ بخشی از قانون نفت تصویب شد و اختیارهایی که از سوی دولت به وزارت نفت داده شده، بی‌سابقه بود و زمینه خوبی فراهم شد که بتوانیم در سال ۹۱ به رشد و توسعه صنعت نفت بپردازیم.

وزیر نفت یادآور شد: مسوولیت صنعت نفت در سال جدید بسیار سنگین است و امیدواریم تولید نفت و گاز در کشور امسال افزایش یابد و روند صعودی در تولید را شاهد باشیم.