وزارت نفت و نیرو برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در تابستان و تکمیل مخازن سوخت نیروگاه‌ها برای فصل سرد به توافق رسیدند.

به گزارش فارس، محمد علی وحدتی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: وزارت نیرو هر چند وقت یکبار با وزارت نفت جلسات هماهنگی تشکیل می‌دهد و امسال هم دومین جلسه میان وزرای نفت و نیرو تشکیل شد که عمده مسائل مطرح شده در جلسه مزبور هماهنگی برای تامین سوخت نیروگاه‌ها بود. وی افزود: امسال به دلیل کاهش بارش‌ها تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی کاهش داشته است، علاوه بر این نیروگاه‌ها سالانه افزایش متعارف ۵‌درصدی مصرف سوخت را تجربه می‌کنند. وحدتی گفت: در جلسه‌ای که میان وزارت نفت و نیرو انجام شد خوشبختانه هماهنگی های خوبی در جهت تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در فصل تابستان و تکمیل مخازن سوخت نیروگاه‌ها برای فصل سرد صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه در فصل تابستان فرصتی است که مخازن سوخت مایع نیروگاه را تکمیل کنیم، خاطر نشان کرد: در جلسه مزبور بحث گاز رسانی به نیروگاه‌های جدید هم مطرح شد که خوشبختانه توافقات خوبی صورت گرفت که به نیروگاه‌های جدیدی که در حال حاضر از سوخت مایع استفاده می‌کنند سوخت‌رسانی تسریع شود و تا آنجایی که مقدور است به جای سوخت مایع از گاز طبیعی استفاده کنند.