وزیر صنایع و معادن با تاکید بر اینکه هم‌اکنون بازار سیمان از نظر عرضه و تقاضا در شرایط برابر به سر می برد، اعلام کرد: راه‌اندازی طرح‌های سیمانی به نحوی است که کشور را از واردات سیمان بی‌نیاز می‌کند. علی اکبر محرابیان در گفت‌وگو با مهر درخصوص آخرین وضعیت تولید و مصرف سیمان در کشور گفت: خوشبختانه در طول ۹ ماه موفق به راه‌اندازی تعداد زیادی از ۱۷ طرح مذکور شدیم که ظرفیت حدود ۱۵‌میلیون تن سیمان را به کشور اضافه می‌کرد. هفته گذشته نیز چهاردهمین طرح راه‌اندازی شد و سه طرح باقیمانده نیز از نظر اجرایی تکمیل بوده و منتظر مراسم بهره‌برداری و افتتاح هستند.

وی با بیان اینکه سه طرح سیمانی باقیمانده تا آخر خرداد ماه جاری راه‌اندازی می‌شوند، اظهار داشت: با این حساب، ظرف ۹ ماه تا پانزده‌میلیون تن به ظرفیت سیمان کشور اضافه شده است.

وزیر صنایع و معادن تصریح کرد: در فاصله سال‌های ۷۹ تا ۸۶ به طور متوسط سالانه ۲‌میلیون تن به ظرفیت سیمان اضافه شده‌است و این درحالی است که از ابتدای انقلاب تا سال ۷۹ سالانه ۶۰۰‌هزار تن به ظرفیت سیمان کشور اضافه شده بود.به گفته وی، تا پایان امسال نیز طبق برنامه‌ریزی جدید، ظرفیت تولید سیمان به ۶۴‌میلیون تن می‌رسد. محرابیان از راه‌اندازی یک طرح سیمانی در کشور در هفته آینده خبر داد که کلنگ احداث آن چند سال قبل به زمین زده شده ولی به علت تسهیلات بانکی معلق مانده بود.