مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن گفت: اولویت تامین پنبه واحدهای نساجی کشور استفاده از پنبه تولید داخلی است. به گزارش وزارت صنایع و معادن، گلنار نصراللهی با اشاره به اینکه میزان تولید داخلی پنبه۶۰ تا ۷۰ هزار تن است، افزود: نیاز صنایع نساجی به پنبه به ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته، کمبود پنبه کشور با واردات این محصول تامین خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون قیمت‌های جهانی پنبه با کیفیت مناسب و ضایعات کمتر بین ۷/۱ تا ۸/۱ دلار بوده و قیمت پنبه داخلی نیز در همین حدود است، لطمه‌ای به تولیدات داخلی پنبه وارد نخواهد شد.

گزارش خبرنگار ما نیز حاکی است که کمیسیون ماده یک دولت، ابتدای شهریورماه نرخ تعرفه واردات پنبه را به صفر رساند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن در ادامه گفت: به علت نیاز پنبه وارداتی به قرنطینه‌ و با توجه به اینکه واردات این محصول از کشورهای خاصی صورت می‌گیرد، هم‌اکنون واردات پنبه کار دشواری است به همین علت بالا بودن قیمت‌های جهانی پنبه ، قیمت پنبه داخلی را در حد تعادل نگه می‌دارد و موجب خواهد شد که به کشت این محصول لطمه‌ای وارد نشود.

نصراللهی تولید پنبه داخلی را برای صنایع نساجی و وزارت صنایع و معادن بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: برای متعادل نگهداشتن قیمت پنبه داخلی، به نحوی که به پنبه‌کاران صدمه‌ای وارد نشود، هرگونه تمهیداتی که لازم باشد، صورت خواهیم داد.

وی تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعدد با مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و صنایع نساجی، راهکارهای خرید پنبه با قیمت متعادل که به نفع کشاورزان پنبه کار باشد، بررسی خواهد شد.