مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، از سرمایه‌گذاری ۲۲کشور در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی این استان خبر داد. محمدرضا زغفرانی با اعلام این خبر گفت: هم اکنون ۸۹ واحد تولیدی از این کشورها در زمینی به وسعت ۹۹هکتار در این شهرک اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

گزارش روابط عمومی شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی حاکی است، با بهره‌برداری از واحدهای در دست احداث ۵هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.وی به دانه درشت بودن واحدهای این شهرک اشاره کرد و افزود: میانگین زمین صنعتی برای واحدهای تولیدی در استان ۴هزار و ۷۰۰متر مربع با سرمایه میانگین ۴میلیارد ریال است، ولی در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی میانگین زمین و سرمایه‌گذاری ۱۱هزار متر مربع و ۲۵میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی همچنین گفت: در چهار ماه اول امسال ۱۳ درصد قراردادهای واگذاری کشور و ۱۲درصد کارگاه‌های کوچک واگذار شده در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور متعلق به استان آذربایجان شرقی بوده است.

محمدرضا زغفرانی گفت: در طی این مدت ۱۱۵ واحد تولیدی با اشتغال یک هزار و ۹۴۷ نفر به بهره‌برداری رسیده است و این در حالی است که میانگین کشوری ۳۶ کارگاه با اشتغال ۱۸ نفر بوده است. وی افزود: در طول سه سال گذشته یک هزار و ۵۶۱واحد تولیدی اقدام به انعقاد قرارداد در زمینی به مساحت ۵۸۰هکتار در شهرک‌های صنعتی استان کرده‌‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل ۲۵۸درصد رشد داشته است.