گروه انرژی- انتشار خبر برداشت ۹ برابری پنج کشور عربی در خلیج‌فارس در مقایسه با ایران به نقل از مدیرعامل شرکت نفت روزگذشته بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات کشور داشت، به خاطر گرفتن ضرب این خبر هم که شده مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی دیروز در گفت‌وگو با «فارس» با اشاره به توافق با قطری‌ها برای تولید صیانتی از پارس جنوبی گفت: دو نفر از مدیران شرکت نیز برای تماس‌های منظم و ارتباطات مستمر در این خصوص در نظر گرفته شده‌اند. علی وکیلی در مورد آخرین وضعیت مذاکره با قطری‌ها برای برداشت از پارس جنوبی گفت: با این کشور در حال مذاکره هستیم و توافق شده که جلسات منظمی با یکدیگر داشته و اطلاعات مورد نیاز رد و بدل شود تا تولید صیانتی از این مخزن صورت گیرد.

وی یادآور شد: دو نفر از مدیران شرکت نیز برای تماس‌های منظم و ارتباطات مستمر در نظر گرفته شده تا این مهم تحقق یابد. به هر حال قطری‌ها برداشت بیشتری نسبت به ما دارند، اما مهم این است که اگر اراده ملی قرار است به رسیدن به سقف برداشت قطر تعلق گیرد، بناچار باید تمام دستگاه های اجرایی از این پروژه حمایت کنند.

به گفته وی، با روش‌های معمول و متداول نمی‌توان این حمایت‌ها را به عمل آورد، بلکه نیاز به یک عزم و اراده ملی و راسخ است. اگر همان اتحاد زمان جنگ و انقلاب در بین تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط وجود داشته باشد،‌ قطعا در این زمینه و جلو زدن از قطر نیز موفق خواهیم شد که این مهم نیازمند یک عزم و بسیج ملی است.

به گفته وی،‌ فاز ۱۲ در مرحله یک جهش قرار دارد. با شل و توتال در حال مذاکره هستیم تا به راهکارهای جدیدی برسیم. در مجموع تغییرات کلی در نوع کار با این دو شرکت در دست بررسی و پیگیری است تا کار با سرعت بیشتری انجام شود و توسعه بخش بالادستی این فاز شتاب بگیرد.