مدیر مرکز پژوهش و توسعه شرکت ملی نفت ایران از وجود بیش از ۱۰میلیارد بشکه نفت خام دیگر در میدان قدیمی‌مسجد سلیمان خبر داد و گفت: اگر در مطالعه مجدد این میدان از فناوری‌های جدید استفاده نمی‌کردیم، این مقدار نفت کشف نمی‌شد. به گزارش «شانا» محمدعلی عمادی افزود: بسیاری از محققان و مهندسان صنعت نفت معتقد بودند که میدان نفتی مسجد سلیمان می‌بایست ۱۰ سال پیش متروکه و تخلیه می‌شد، در صورتی که ما با استفاده از فناوری‌های جدید توانستیم بیش از ۱۰میلیارد بشکه نفت‌خام در این میدان ۱۰۰ ساله کشف کنیم که با استفاده از حفر چاه‌های افقی چند شاخه‌ای و پمپ‌های درون چاهی در این میدان قابل برداشت است.

درهمین حال به گزارش «ایسنا»، سیف‌الله جشن‌ساز مدیرعامل درخبری دیگر از اعلام جزئیات دو میدان نفتی تازه کشف شده در استان فارس تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

گزارش خبرگزاری ایلنا هم پس از اعلام این خبر از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت،حاکی‌است: مدیران و معاونت‌‏های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ضمن اظهار بی‌‏اطلاعی از کشف این دو میدان نفتی اعلام کردند که در شرایط کنونی ۷ دستگاه دکل حفاری اکتشافی موجود مشغول به کار بوده و حفاری هیچ یک از چاه‌‏ها تاکنون منجر به کشف ذخایر جدید هیدروکربوری نشده است. همچنین برخی دیگر از مدیران بخش اکتشاف نیز از کسب داده‌‏های جدید لرزه‌‏نگاری مبنی بر کشف ذخایر نفت و گاز در کشور اظهار بی‌‏اطلاعی کردند.