نمایش 30 سال مقابله با تحریم نظام سلطه

شانا - نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی با عنوان تجلی دستاوردهای ۳۰ ساله انقلاب اسلامی از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری در قطب انرژی کشور (منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس) برپا می‌شود. مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در تشریح اهداف و برگزاری نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی (OGPEX) در عسلویه گفت: این نمایشگاه با حضور حدود ۴۰۰ شرکت ایرانی فعال در صنعت نفت در مساحت ۲۰‌هزار متر مربع فضای نمایشگاهی از تاریخ دوازدهم تا پانزدهم اسفند ماه سال جاری در سایت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار می‌شود.

سیدضیاء الدین نورالدینی افزود: این نمایشگاه به منظور مقابله با تحریم‌های نظام سلطه و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها با تکیه بر توانمندی‌های ساخت داخل و فناوری‌های بومی در حوزه صنعت نفت، همسو با اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به اینکه عسلویه دارای تمام شاخص‌های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است، گفت: این منطقه نمایشگاهی بزرگ در بخش انرژی است و با ایجاد بازدیدهای دوره‌ای از آن برای فعالان انرژی و دیگر اقشار مردم در داخل و خارج کشور می‌توانیم فعالیت‌های عظیم در منطقه عسلویه را به دنیا نشان دهیم.

وی با بیان اینکه با برگزاری این نمایشگاه در عسلویه، علاوه‌بر به نمایش گذاشتن دستاورهای انقلاب اسلامی در ۳۰ سال اخیر، آمادگی و ظرفیت این منطقه را برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی ایران نشان می‌دهد، تاکید کرد: منطقه عسلویه بهترین مکان برای برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در آینده است، از این رو باید با اندیشیدن تمهیدات لازم زمینه تحقق این موضوع را فراهم کنیم.

نورالدینی تصریح کرد: با تقویت خطوط هوایی، احداث مکان‌های اقامتی و تفریحی، ایجاد تاسیسات عظیم نمایشگاهی و تقویت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های یاد شده می‌توان زمینه را برای برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در عسلویه فراهم کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت تصریح کرد: با برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در عسلویه علاوه‌بر رونق یافتن این منطقه، عینیتی از اقتدار در بخش انرژی نیز (با متمرکز کردن تجهیزات و آثار نمایشگاهی) به نمایش گذاشته می‌شود و در واقع محیطی برای آشنا شدن اقشار مردم با صنعت نفت و مقوله انرژی فراهم می‌شود.

نورالدینی عظیم‌ترین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی در بخش انرژی را منطقه عسلویه دانست و با توصیف این منطقه به قلب انرژی کشور، اظهار داشت: عسلویه باید تجلی‌گاه انرژی باشد، به این ترتیب با ایجاد فضای نمایشگاهی در عسلویه، سایر دستاوردها در بخش انرژی را نیز به نمایش می‌گذاریم.

وی با تاکید بر اینکه ایران در ۳۰ سال اخیر همواره با تحریم مواجه بوده است، گفت: این طور نمی‌توان قلمداد کرد که ایران تنها در چند سال اخیر از سوی کشورهای خارجی در تحریم است، بلکه طی ۳۰ سال اخیر این موضوع مشهود است.

وی نقطه قوت کشور در بخش اقتصادی را صنعت نفت ذکر کرد و گفت: مخالفان جمهوری اسلامی همیشه با تحریم ایران در بخش انرژی سعی دارند توسعه و تولید کشور در این بخش را تحت‌شعاع قرار دهند، اما این نمایشگاه نشان می‌دهد با وجود تحریم‌های ۳۰ سال اخیر کشور، ظرفیت خلاقیت، نوآوری و نبوغ ایرانی هیچ‌گاه خاموش نشده و با اتکا به توانمندی‌های داخلی هیچ تحریمی مانع رشد و توسعه کشور نشده است.

نورالدینی از حضور چهار شرکت اصلی وزارت نفت در این نمایشگاه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با برپایی هر چه بهتر نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در دوازدهم اسفندماه سال جاری، مدیران صنعت نفت برنامه‌ریزی جدیدی برای صنعت نمایشگاهی کشور و تمرکز آن در منطقه عسلویه انجام دهند.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه قصد داریم از دانش‌پژوهان در حوزه‌های آکادمیک، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، استادان دانشگاه‌ها، طلاب حوزه‌های علمیه و مدیران کشور در بخش‌های دولتی و خصوصی برای بازدید از نمایشگاه دعوت کنیم و تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شده است.

نورالدینی همچنین اعلام کرد آن دسته از استادان و دانشجویانی که برای بازدید از نمایشگاه دعوت نشده‌اند در صورت تمایل می‌توانند برای انتقال و اقامت با روابط عمومی وزارت نفت و منطقه انرژی اقتصادی پارس مکاتبه کنند.

بر اساس این گزارش در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی دستاوردهای پیمانکاران داخلی در بخش‌های تامین، تعمیر و نگهداری صنایع پالایشگاهی، سازه‌های دریایی و بندری، صنایع پایین دستی، صنایع فلزی و ریخته‌گری، صنایع خودرو و نیرو محرکه، روغن‌های صنعتی رنگ‌ها و پوشش‌های حفاظتی، تامین برق و برق‌رسانی و تکمیل پروژه‌های آبرسانی به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه با حضور حدود ۴۰۰ شرکت ایرانی فعال در صنعت نفت در مساحت ۲۰‌هزار مترمربع فضای نمایشگاهی از تاریخ دوازدهم تا پانزدهم اسفند ماه سال جاری در سایت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار می‌شود.