مذاکره صنعتی با مجلس درباره اوضاع تولید

فارس - معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزیر صنایع از انجام مذاکرات این وزارتخانه با اعضای کمیسیون صنایع مجلس به منظور بازنگری در قوانین مرتبط با بخش تولید خبر داد.

محسن حاتم اظهار کرد: برخی از بخش‌های تولید به مقررات‌زدایی یا وضع مقررات جدید نیازمند است که در این زمینه جلساتی را با کمیسیون صنایع مجلس داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بحث بازنگری در قوانین مرتبط با بخش تولید ارتباطی با طرح تکمیلی قانون رفع بخشی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری ندارد، افزود: به منظور بازنگری در برخی قوانین، بررسی‌هایی توسط وزارت صنایع به طور متمرکز انجام شده که در همین راستا پیشنهاد جامعی را به مجلس ارائه و در آن قوانین موردنظر برای بازنگری را معرفی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در رفع موانع بخش صنعت تصریح کرد: انتظار دو یا سه ساله برای وضع یک قانون به صلاح صنعت نیست و راهکارهای سریع‌تری باید اعمال شود.

حاتم در ادامه با اشاره به تهیه بسته حمایت از تولید داخل اظهار کرد: این بسته در مورد وضع تعرفه‌ها و حمایت از تولید داخل است تا به این ترتیب هماهنگی و همگرایی بیشتری در بخش‌های مختلف مرتبط با صنعت ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف باید هماهنگی و شناسایی نقاط ضعف و قوت و راه‌های رفع تنگناها صورت گیرد به ویژه اینکه شرایط خاصی در دنیا حاکم شده و سیستم بانکی نیز در شرایطی خاص قرار دارد.

وی افزود: دولت به منظور حمایت از صنعت داخل اختیارات خود را به یک کار گروه محول کرده تا این کار گروه با سرعت بیشتری تحولات لازم را دنبال و تصمیمات سریع و متناسب با شرایط روز جهان را اتخاذ کند.