اصفهان- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: شرکت هلدینگ پرشیا فلز اسپادانا، مرکز طراحی، مهندسی و ساخت واحد‌های فولادی کشور است، بنابراین پایتخت فولادی کشور اصفهان است. همان‌طور که پایتخت تولید فولاد نیز

است.

محمود اسلامیان، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان در سومین همایش مدیران ارشد شرکت هلدینگ پرشیا فلز اسپادانا با اعلام مطلب فوق افزود: هم‌اکنون ۷۰درصد فولاد کشور در استان اصفهان تولید می‌شود و با اضافه شدن طرح‌های شهید خرازی، فولادمبارکه و کوره بلند شماره ۳ ذوب‌آهن اصفهان و دیگر طرح‌های در حال احداث، اصفهان به عنوان پایتخت فولاد کشور خواهد بود و این شرکت می‌تواند خود را به عنوان مرکز توسعه فنی فولاد مطرح کند. رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان با قدردانی از زحمات مهندس مسعود ابکاء که روند مطلوبی در این شرکت فراهم کرده است، وی را از سرمایه‌های مدیریتی کشور دانست و گفت:‌ تا زمانی که ارزش یک کارآفرین را که به کمک اقتصاد ملی آمده ندانیم و از او تقدیر نکنیم، برای کشور پیشرفتی حاصل نخواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نیروی انسانی به ویژه مدیریت تاکید کرد و افزود: در همه‌جای دنیا مدیریت گران‌ترین هزینه است، در صورتی که در کشور ما برعکس مدیران کیفی به دلیل کم بودن حقوقشان، به بخش‌خصوصی روی می‌آورند و در نتیجه ضعف مدیریت در بخش‌های دولتی به وجود می‌آید.

وی در ادامه به درآمد فروش نفت اشاره کرد و افزود: چرا با فروش نفت به قیمت بشکه‌ای بالای ۷۰دلار وضع معیشتی مردم نسبت به زمانی که ۲۰ الی ۳۰دلار فروش می‌رفت بدتر شده است و با وجود منابع عظیم نفت و گاز و معادن مختلف و اقلیم مناسب ۴-۳میلیون بیکار داریم و فقر و بیکاری و اعتیاد روز به روز به افزایش است.

وی دلیل فقر و بیکاری در کشور را بی‌توجهی به مجموعه‌های کارآفرین ذکر کرد و افزود: متاسفانه امروز، به افرادی که با ایجاد شغل و تولید ناخالص ملی مالیات نیز می‌دهند توجهی نمی‌شود، در صورتی که باید بودجه و سرمایه‌های کشور در اختیار کارآفرینان قرار گیرد تا با ایجاد کار و تولید، فقر و بیکاری از بین برود.

مهندس مسعود ابکاء، مدیرعامل شرکت هلدینگ پرشیا فلز اسپادانا در این نشست طی سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت و موفقیت شرکت‌های گروه را در همدلی و هماهنگی و تعامل با همدیگر دانست و افزود:‌ اگر به هم گره بخوریم و با دوستی و تلاش کار کنیم مطمئن باشید که موفق خواهیم بود. وی کار اصلی شرکت هلدینگ را برنامه‌ریزی، کنترل و تعامل و هماهنگی بین شرکت‌های گروه بیان و به مدیران عامل شرکت‌های گروه توصیه کرد تا به سود و ارزش افزوده به عنوان مهم‌ترین ارکان اصلی شرکت توجه کنند.

وی در پایان سخنانش خبر از پیگیری توسعه سرمایه‌گذاری در استان اصفهان به میزان ۵میلیارد دلار را محوریت هلدینگ پرشیا فلز اسپادانا در سه بخش ساختمان، صنایع و پارک‌های صنعتی را داد.