۲۰۰ تن مرغ صنعتی قارچی و کپک‌زده منجمد، که برای تولید سوسیس و کالباس توسط یک تولیدکننده خریداری شده بود توقیف شد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، حسن نایبی، مدیرکل استاندارد استان قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: مرغ‌های صنعتی قارچی و کپک‌زده که در یک منطقه مسکونی کشف شد با همکاری اداره کل دامپزشکی استان، دادگستری و قاضی مربوط دستور انهدام آن محموله صادر شد. وی در این زمینه توضیح داد: خمیر مرغ برای تولید سوسیس و کالباس به دو روش توسط واحدهایی که با دستگاه «لیما» و واحدهایی که پروانه بهداشت را از طریق اداره نظارت دریافت کرده‌اند مرغ‌ها را تبدیل به خمیر می‌کنند.

وی با بیان اینکه خمیر مرغ باید از فرمول تهیه سوسیس و کالباس حذف شود اظهار داشت: در فرآیند تولید سوسیس و کالباس از مرغ‌های منجمد استفاده می‌شود که احتمال دارد مدت زمان زیادی در سردخانه نگهداری شده باشد.

نایبی با بیان اینکه مشکل این مرغ‌ها به دلیل انجماد، کمتر شناسایی می‌شود خاطرنشان ساخت: با حذف خمیر مرغ از فرآیند تولید سوسیس و کالباس، جلوی بسیاری از امراض و ناراحتی‌هایی که ناشی از استفاده این مواد غذایی است گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: کلیه عواملی را که در این اقدام غیر انسانی دست داشته‌اند شناسایی و برای پیگرد قانونی به مراجع مربوطه معرفی شده‌اند.