قائم‌مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: زیر‌مجموعه پتروشیمی آریا‌ساسول تا پایان سال در خط تولید قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، رضا افشین اظهار داشت: صنعت پتروشیمی ایران در ۱۰‌سال گذشته رشد مطلوبی داشته است و مرکز توسعه این صنعت بندر ماهشهر و علسویه است. وی افزود: در منطقه ماهشهر واحدهای تولیدی متعددی تاسیس شدند و واحدهای پتروشیمی این منطقه به جز یک واحد که در حال نصب و راه‌اندازی است مابقی واحدها در حال تولید و یا تولید آزمایشی هستند. وی اضافه کرد: واحدهای پتروشیمی ایزوسیانات کارون و پتروشیمی لاله در حال تولید آزمایشی هستند.

وی با اشاره به واحدهای پتروشیمی احداث شده در منطقه عسلویه گفت: در این منطقه واحدهای بزرگ پتروشیمی احداث شده است که به طور نمونه واحد پتروشیمی حجم بزرگ‌ترین واحد تولید‌کننده اتیلن در دنیا به ظرفیت یک‌میلیون و ۳۶۰‌هزار تن در سال است.

وی افزود: این واحد در مرحله تولید آزمایشی و زیر‌مجموعه آن در حال آماده شدن است.

به گفته وی، حدود یک ماه است که تولید اتیلن در پتروشیمی آریا ساسول در حال انجام است و زیر‌مجموعه آن تا پایان سال در خط تولید قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول این دو قطب پتروشیمی تمام شده است، گفت: مرحله دوم اجرای طرح‌های پتروشیمی در این دو منطقه در برنامه‌های پنج‌ساله چهارم و پنجم توسعه کشور تعریف شده و اقدام‌هایی در این خصوص صورت گرفته و بخش‌هایی از واحدهای آن مانند پتروشیمی کاویان و مهر در حال نصب است.