تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری، از ۷۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، تعداد ۵۵۶ مورد (۳۶۲ شهرک و ۱۹۴ ناحیه) به مرحله بهره‌برداری (واگذاری زمین) رسیده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (ایزیپو)، در همین مدت، با بهره‌برداری از ۱۳۴۹ واحد صنعتی، تعداد کل واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی به ۱۵هزار و ۸۸۹ واحد با اشتغال بالغ بر ۳۴۹هزار نفر رسیده است. این گزارش در خصوص وضعیت امکانات زیربنایی شهرک‌های صنعتی، می‌افزاید: ۳۵۹ شهرک صنعتی دارای آب، ۳۴۵ شهرک دارای برق، ۱۳۲ شهرک دارای گاز و ۲۶۴ شهرک دارای تلفن ثابت هستند.

همچنین ۵۳ تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده، ۳۹ مورد در حال اجرا و ۳۵ مورد نیز در دست طراحی هستند. در شهرک‌های صنعتی بیش از ۱۰میلیون اصله نهال و ۳۷۶ هکتار بوته تزئینی و چمن کاسته شده است.

بر پایه این گزارش؛ تا پایان هشت ماه سال‌جاری، ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی و ۶ شهرک فن‌آوری در مراحل مختلف مطالعه، ساخت‌وساز و بهره‌برداری قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی ایزیپو؛ ۷ مرکز خدمات فن‌آوری و کسب و کار در شهرک‌های صنعتی اشتهارد، عباس‌آباد، شمس‌آباد، شکوهیه قم، اردبیل یک، زنجان و زاهدان در حال بهره‌برداری بوده و ۱۲ مرکز دیگر نیز در شهرک‌های صنعتی جی، مورچه خورت، آبادان، فرامان، ساری ۲، اراک یک، بندرعباس یک، تبریز، اهواز ۲، کاسپین، کرمان و آمل در دست ساخت است.