وزیر صنایع ومعادن گفت: بانک‌های کشور باید سیاست کاسبی با پول مردم را کنار بگذارند و به سیاست ارائه تسهیلات برای توسعه روی بیاورند.

«علی‌اکبر محرابیان» در جمع صنعتگران و معدنکاران استان اصفهان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها افزود: بانک‌ها باید با سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای و اشتغالزا در سود و زیان سرمایه‌گذاری در طرح‌ها شریک شوند. وی اظهار داشت: دولت تلاش می‌کند با تدوین تمهیدات لازم، بانک‌ها را به جایگاه شایسته آنها ارتقا دهد؛ طوری که فقط باید در مسیر سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات بانکی گام بردارند.

وزیر صنایع و معادن با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در دهه فجر گفت: ۷۹۱ طرح عمرانی در کشور با ۷۲۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۱/۶میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی به بهره‌برداری رسید که ۴۵هزار فرصت شغلی جدید را ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از صداوسیما برای پوشش این اخبار گفت: در سال ۷۳و ۷۴صدا و سیما برای افتتاح یک طرح سیمان ۲۰۰۰تنی حدود دوساعت برنامه پخش مستقیم داشت؛ ولی امروز ۸۰درصد مردم اصفهان از افتتاح کارخانه سیمان ۳۵۰۰تنی بی‌خبرند.

محرابیان البته تصریح کرد: فعالیت فراوان دولت طی دو سال و نیم گذشته به حدی بوده که این‌گونه طرح‌ها (افتتاح کارخانه سیمان) اهمیت چندانی ندارد.

وی همچنین از افزایش پنج برابری بودجه شرکت شهرک‌های صنعتی در سال آتی خبر داد.

وزیر صنایع و معادن، فقدان تجمیع اطلاعات در حوزه صنعت و معدن کشور را از مهم‌ترین نقیصه‌هایی دانست که تصمیم‌گیری در این حوزه را به چالش کشیده است.

رییس سازمان صنایع ومعادن استان اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: از ابتدای امسال ۸۰۰پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به یک‌هزار پروانه برسد.