مهر- بهره‌برداری رسمی از مجتمع پتروشیمی مهر در بندر عسلویه با حضور محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور و غلامحسین نوذری، وزیر نفت آغاز شد. عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی مهر با هدف تولید سالانه ۳۰۰‌هزار تن پلی‌اتیلن سنگین از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در اواخر سال گذشته به مرحله راه‌اندازی رسید.

این واحد پتروشیمی یکی از طرح‌های مشارکتی ایران با کشورهای خارجی بوده که با سرمایه‌گذاری ۲۳۰‌میلیون دلاری مشترک ایران، تایلند و ژاپن احداث شده است.

مرحله تولید پتروشیمی مهر از گرید تزریقی و به ظرفیت ۳۰ تن در ساعت از اول خردادماه امسال آغاز و پس از تولید گریدهای مختلف و انجام تست عملکرد و کارایی واحدهای تولیدی، ظرفیت تولید به بالاترین سطح افزایش یافت.

در حال حاضر مجتمع پتروشیمی مهر برای ورود به مرحله تولید تجاری محصولات پتروشیمیایی آماده می‌شود.

۳۹‌درصد سهام این واحد پتروشیمی به شرکت پتروشیمی بین‌الملل، ۵۸‌درصد به شرکت اتحاد سرمایه‌گذاری پتروشیمی سنگاپور و ۳‌درصد به سایر شرکت‌ها تعلق دارد. ۶۰‌درصد محصولات تولیدی پتروشیمی مهر به شرکای خارجی حاضر در این پروژه تعلق داشته که قرار است تمامی آن به خارج از کشور صادر شود و ۴۰‌درصد باقی مانده از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران بازاریابی و به فروش خواهد رسید.

خوراک مورد نیاز پتروشیمی مهر به میزان ۳۰۵‌هزار تن اتیلن و ۵‌هزار تن بوتان در سال است. همچنین پلی‌اتیلن سنگین تولیدی این پتروشیمی به عنوان خوراک اصلی واحدهای پایین‌دستی صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجتمع پتروشیمی مهر از جمله طرح‌های سایت دوم منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) بوده که به عنوان نخستین طرح پتروشیمی از این سایت به تولید رسیده است.