موج - بیستم آبان ماه سال ۱۳۸۴، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در اختتامیه کنگره جهانی معدن از نام‌گذاری میدانی در شهر تهران به نام «میدان معدن» خبر داد، اما اکنون و پس از گذشت چهار سال از این وعده، هنوز هیچ اقدامی‌در این خصوص صورت نگرفته است. پس از گذشت چهار سال، هنوز کشمکش برای انتخاب یک سازمان به عنوان متولی پیگیری نام‌گذاری یکی از میادین شهر تهران به نام میدان معدن ادامه دارد و هیچ ارگانی کم کاری برای نام گذاری میدان معدن را به گردن نمی‌گیرد.

بر اساس این گزارش، در گذشته این مساله در کمیسیون نام گذاری شهرداری تهران عنوان شده بود و این کمیسیون پیگیر موضوع بوده، اما متاسفانه از طرف خانه معدن ایران پیگیری چندانی برای نامگذاری میدان معدن صورت نگرفته است.

شنیده‌ها حاکی از آن است طی جلساتی که در این رابطه تشکیل شده است خانه معدن ایران به دلیل جایگاه ویژه بخش معدن در اقتصاد کشور خواستار نام گذاری میادین بزرگ شهر تهران از جمله شهران، شیان یا سبلان برای تغییر نام به میدان معدن بوده که این مساله از سوی کمیسیون نام‌گذاری با مخالفت مواجه شده است.

در این میان کمیسیون نام‌گذاری تاکید دارد که نام میدان معدن برای میادینی که فاقد نام است باید انتخاب شود و در نتیجه با سه میدان پیشنهادی موافقت نشده است.

هم اکنون نیز هیچ ارتباطی در این مورد بین خانه معدن ایران و شهرداری تهران وجود ندارد تا جایی که شهرداری به این نتیجه رسیده که موضوع نامگذاری برای خانه معدن آنقدر بی اهمیت است که دیگر هیچ‌گونه پیگیری در این زمینه صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل این موضوع حتی در جلسات شورا مطرح نمی‌شود.