گروه انرژی - یک مقام مسوول در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از پرداخت وجه به خودروهای عمومی، در صورت تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، برای کاهش هزینه‌های جابه‌جایی و تامین بهای سوخت مورد نیاز آنان خبر داد و گفت: طرح پرداخت نقدی به خودروهای عمومی بر اساس میزان جابه‌جایی مسافر یا بار برای کاهش هزینه جابه‌جایی، یکی از طرح‌های پیشنهادی دولت به مجلس است که در صورت تصویب نهایی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، درباره اجرای آن تصمیم‌گیری می‌شود. جلالی در گفت‌و‌گو با شانا تصریح کرد: در صورت تصویب طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، قیمت حامل‌های سوختی متعادل و آزاد می‌شود. وی درباره تکلیف سوخت خودروهای عمومی (تاکسی‌ها) در صورت تصویب نهایی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: با تصویب این طرح، توزیع یارانه‌ای سوخت و طرح سهمیه‌بندی بنزین حذف می‌شود، ولی با توجه به این که بخش حمل‌و‌نقل عمومی وظیفه انتقال بار و مسافر را به عهده دارد، چند طرح برای تامین سوخت مورد نیاز این بخش هم‌اکنون به مجلس ارائه شده است.

جلالی همچنین از بررسی کاهش ۳۰‌درصد سهم بنزین در سبد سوخت کشور خبر داد و گفت: سهم بنزین در سبد سوخت کشور در حدود ۸۸ تا ۹۰‌درصد است، اما پیشنهادهایی ارائه شده که بر مبنای آن سهم بنزین در سبد سوخت به ۵۵ تا ۶۰‌درصد کاهش پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی ستاد مدیریت سوخت در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به خودروسازان اجازه داده خواهد شد مصرف سوخت تولیدات خود را بهینه‌سازی کرده و پس از آن سهمیه بنزین خودروهای پرمصرف قطع می‌شود. بحث قطع سهمیه‌ بنزین خودروهای پرمصرف در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست و این طرح از اهداف بلندمدت و میان مدت است. جلالی خاطرنشان کرد: اگر لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تکلیف بنزین را روشن کند، تامین سهمیه‌های بنزین تنها از محل بنزین تولید داخل خواهد بود و کمتر از بنزین وارداتی استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: دولت در زمان وقوع هر گونه بحران احتمالی حتما آن را مدیریت خواهد کرد، اما اکنون هیچ بحرانی در کشور رخ نداده و سهمیه بنزین کاهش نخواهد یافت.