مهر- وزیر نفت با حضور در هیات مدیره شرکت گاز خواستار پیگیری و وصول مطالبات و بدهی‌های گازی صنایع، واحدهای پتروشیمی‌و نیروگاه‌ها به شرکت گاز شد. مسعود میرکاظمی‌با حضور در هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران با بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی توسعه صنعت پایین دستی گاز کشور، راهکارهایی را برای برون رفت از وضع موجود ارائه کرد.

با توجه به کسری حدود ۳/۴میلیارد دلاری شرکت ملی گاز ایران برای اجرا و تکمیل طرح‌های جدید و نیمه کاره گازی در بخش تاسیسات تقویت فشار، خطوط لوله و اصلاح شبکه گازی کشور در این مورد وزیر نفت در خصوص چگونگی تامین منابع مالی و مشارکت بیشتر شرکت‌های گاز استانی در جذب منابع سرمایه‌ای تاکید کرده است. اما با توجه به بدهی‌های چند میلیارد دلاری واحدهای پتروشیمی، صنایع و نیروگاه‌های کشور بابت عدم پرداخت گازبهای خود در این رابطه نیز میرکاظمی‌خواستار پیگیری و وصول مطالبات و بدهی‌های گازی این واحدهای صنعتی شده و اعلام کرده است: با اخذ این بدهی‌ها بخشی از مشکلات مالی پیش روی شرکت گاز برای تامین مالی و تکمیل طرح‌ها مرتفع خواهد شد.

مصطفی کشکولی‌، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز با تایید وجود بدهی‌های چند میلیارد دلاری واحدهای مختلف صنعتی به شرکت ملی گاز ایران بابت عدم پرداخت به موقع گازبها اعلام کرد: هم اکنون از نظر قانونی سازو کارهای مورد نیاز برای قطع واحدهای صنعتی بدهکار وجود دارد.

این عضو هیات مدیره شرکت گاز با تاکید بر اینکه برای تحویل خوراک گازی به واحدهای پتروشیمی، صنایع و نیروگاه‌ها قراردادهایی منعقد شده است، تصریح کرد: اما در این مورد تاکنون با این واحدها مدارا شده، اما در صورت ادامه وضع موجود ممکن است گاز برخی از این واحدهای صنعتی قطع شود. پیش از این نیز عزیز ا... رمضانی درباره بدهی‌های سایر شرکت‌ها از جمله واحدهای پتروشیمی‌به شرکت گاز با تاکید بر اینکه ما با مصرف کنندگان خود تعامل داریم، گفته بود: اما جزو مقررات است که اگر مجتمع‌های پتروشیمی، نیروگاه‌ها و صنایع بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت نکنند، می‌توانیم گاز آنها را قطع کنیم که امیدواریم کار به این مرحله نرسد.