معاون وزیر صنایع‌ومعادن اعلام کرد: سازمان توسعه‌ونوسازی معادن‌وصنایع معدنی ایران در برنامه چهارم به ظرفیت‌های لازم برای تولید فولاد، مس، آلومینیوم و مواد معدنی دست یافته است. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، احمدعلی هراتی‌نیک گفت: ظرفیت تولید فولاد از ۹/۱۰میلیون تن در پایان برنامه سوم به ۱/۱۷میلیون تن در پایان برنامه چهارم رسیده است که سهم سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از این میزان، ۱۵/۸میلیون تن در سال است.

هراتی‌نیک خاطرنشان کرد: این در حالی است که هشت طرح فولادی نیز با ظرفیت ۶/۴میلیون تن و چند طرح توسعه‌ای در شرکت‌های فولاد‌سازی دولتی و خصوصی تا پایان سال ۱۳۹۰ به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

وی درخصوص توسعه ظرفیت‌های بخش آلومینیوم نیز گفت: ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور از ۲۳۰‌هزار تن در پایان برنامه سوم، بدون احتساب بخش خصوصی، به ۴۵۷‌هزار تن در پایان برنامه چهارم رسیده است. همچنین میزان تولید آلومینیوم در سال ۸۷ معادل ۲۴۸‌هزار تن بوده است.

رییس هیات‌عامل ایمیدرو در خصوص ظرفیت تولید مس نیز بیان داشت: ظرفیت تولید مس کاتد در پایان برنامه چهارم ۲۵۵‌هزار تن است که تاکنون، ۸۰‌درصد این ظرفیت به تولید رسیده است و تا پایان سال، میزان تولید و ظرفیت ایجاد شده برابر خواهد شد.

هراتی‌نیک با بیان این که ظرفیت تولید سنگ‌آهن کشور از ۳/۱۴میلیون تن در پایان برنامه سوم توسعه به ۴/۲۷میلیون تن در پایان برنامه چهارم رسیده است، افزود: تمام این ظرفیت به تولید رسیده است.