گروه صنعت و معدن- شهرک صنعتی ایران و ترکیه، خصوصی یا دولتی ؟این موضوعی است که ذهن طرفین را متوجه خود کرده است. در سفر آخر سران کشور ترکیه به کشورمان، ساخت شهرک صنعتی مشترک با ایران بررسی شد و هم‌اکنون در حال بررسی شرایط و امکانات برای این امر هستیم.

خدامراد احمدی، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: در مورد اینکه این شهرک‌ها از منابع دولتی ساخته شود یا توسط بخش‌خصوصی دو کشور، با ترکیه در حال مذاکره هستیم.

معاون وزیر صنایع و معادن در گفت‌وگو با «موج» افزود: به دلیل علاقه‌مندی ایران و ترکیه برای ساخت شهرک صنعتی مشترک، این امر را در دستور کار قرار داده‌ایم.احمدی همچنین با اشاره به بررسی چالش مدیران استانی شهرک‌های صنعتی، در مورد اصلی‌ترین مشکل آنها عنوان کرد: نتیجه مذاکرات با مدیران استانی و ارزیابی چالش‌ها این بود که عمده‌ترین مشکل شرکت شهرک‌های صنعتی در استان‌ها نبود نقدینگی، در اختیار نداشتن منابع مالی کافی برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و مشکلات مربوط به منابع اعتباری صنایع کوچک مستقر در این شهرک‌ها بوده است.وی اضافه کرد: امیدوارم با تعاملی که با بانک‌ها خواهیم داشت و اجرای دستورالعملی که وزیر صنایع در کارگروه حمایت از تولید دنبال می‌کند، بخشی از این مشکلات حل شود.