مدیر کل دفتر امور اکتشاف معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه برای به کارگیری دستور کارهای محیط‌زیست در فعالیت‌های معدنی است. به گزارش ایلنا، رضا عظیمی در نشست کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در چند ماه گذشته بررسی‌هایی برای شناخت وضعیت موجود انجام دادیم و در مجموع زیرساخت‌ها، کارمندان، مشکل‌ها،‌ مسائل قانونی،‌ سازمان‌های مرتبط مانند منابع طبیعی و محیط زیست را مورد مطالعه قرار دادیم.

وی افزود: یکی از کارهای اصلی یکپارچه‌سازی استان‌ها از نظر اجرای زیرساخت‌های ثبت محدوده‌ها بود، زیرا بیشتر مشکل‌ها مربوط به تداخل محوطه‌ها است و در همین رابطه امکان ثبت اینترنتی محدوده‌ها در یک مرحله افتتاح شد، اما به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها، به زمان دیگری موکول شد.

این عضو اتاق بازرگانی گفت: از کارهای دیگر انجام شده احیای شورای‌عالی اکتشاف، بررسی اعضای آن و همکاری با نخبگان،‌ بخش خصوصی و تشکل‌ها است. جمع‌بندی کار اولیه انجام شده و در یک فراخوان به موارد آن عمل خواهیم کرد.

عظیمی یادآور شد: بحث دستور کارها و یکپارچه‌سازی قوانین نیز در حال جمع‌بندی و قانونمند شدن است.

وی خاطرنشان کرد: تسریع در پاسخگویی به مکاتبات،‌ استفاده از سیستم یکپارچه، همکاری با نخبگان و خانه معدن در مورد سیاست‌گذاری‌های بخش اکتشاف، جمع‌بندی استراتژی از پیش تعیین شده بخش اکتشاف با دید نظارتی وزارت صنایع و معادن و تهیه و تدوین شاخص بررسی‌ها در بخش معدن از کارهای در دست اجرا است.