گروه صنعت و معدن- بازهم معدن، باز هم ریزش و بازهم کرمان. یکی از معادن زغال‌سنگ در کرمان جمعه شب ریزش کرد و طبق معمول قربانی گرفت. ریزش کارگاه دوم تونل معدن هشونی در شهرستان کوهبنان، موجب کشته شدن یک کارگر معدن و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.

به گزارش خبرنگار «مهر» در کرمان، در حالی‌که طی ماه گذشته به دلیل بروز دو حادثه پی در پی و مرگ دو کارگر در معادن زغال‌سنگ کرمان تعداد جان باختگان معادن کرمان به ۲۰ نفر رسیده بود، شب گذشته با مرگ یک کارگر در تونل شماره ۱۸ معدن هشونی این تعداد به ۲۱ نفر رسید، اما واقعیت این است که از ابتدای سال جاری ۲۱ خانواده داغدار، نان‌آور خود را از دست داده‌اند.فرماندار شهرستان کوهبنان که معادن هشونی در این شهرستان واقع شده‌اند، اظهار داشت: شامگاه جمعه، یک کارگر در معدن شماره ۱۸ هشونی جان خود را از دست داد.

علی توکلی با اشاره به اینکه مرگ این کارگر به دلیل بروز حادثه بوده است، گفت: تحقیقات اولیه نشان داده که مرگ این معدنکار به دلیل ریزش معدن یا گازگرفتگی نبوده است و هم اکنون تیم‌های کارشناسی درحال بررسی علت بروز حادثه هستند.وی افزود: دلیل اصلی بروز این حوادث عدم رعایت ایمنی لازم در معادن و همچنین بی احتیاطی کارگران است.

از ابتدای سال‌جاری تاکنون تنها در معادن زغال‌سنگ کوهبنان پنج حادثه رخ داده است.