وزیر نفت با بیان اینکه امروزه تحریم‌های نفتی ایران به یک فرصت تبدیل شده است، می‌گوید: امکان خودکفایی از واردات بنزین در شرایط اضطراری فراهم شده است. «مسعود میرکاظمی» با بیان اینکه امروزه تحریم‌ها به یک تمسخر تبدیل شده‌ است، گفت: تحریم‌های نفتی یک فرصت مناسب برای ایران بوده است.

به گزارش «مهر»، وی با اشاره به گذشت ۱۰۱ سال از آغاز فعالیت‌های نفتی در ایران، اظهار داشت: بیشترین پیشرفت و حرکت جدی برای خودکفایی و تبدیل شدن به صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در صنعت نفت در ۳۱ سال گذشته بوده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در چند سال آینده امیدواریم ایران به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی مهندسی در سطح منطقه تبدیل شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با حمایت مناسب از پژوهشگران، راه‌های میان‌بری برای سرعت بخشیدن به توسعه دانش در کشور داشته باشیم تا نه تنها تامین نیازهای کشور را برعهده گیریم، بلکه در سطح منطقه نیز صادرات خدمات فنی را در اختیار داشته باشیم.

این مقام مسوول همچنین درباره احتمال تحریم فروش بنزین از سوی فروشندگان خارجی، با بیان اینکه تحریم فروش بنزین به ایران به مساله‌ای تکراری و بی‌خاصیت تبدیل شده است، اظهار کرد: حتی تعداد افراد حقیقی و حقوقی که برای فروش بنزین مراجعه می‌کنند بیش از نیاز کشور است و باید بین آنها انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی، تبیین کرد: با دارا بودن طرح تولید ضربتی در پتروشیمی ‌می‌توانیم کشور را از واردات بنزین خودکفا کنیم.