فارس - معاون معدنی وزیر صنایع از نهایی شدن کار اصلاح قانون معادن توسط وزارت صنایع خبر داد و گفت: اصلاحیه قانون معادن طی روزهای آینده از سوی وزارت صنایع به مجلس ارائه خواهد شد. «محمد مسعود سمیعی‌نژاد» در واکنش به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تاخیر موجود در اصلاح قانون معادن اظهار داشت: اصلاحات لازم برای به روز رسانی این قانون انجام شده و طرح نهایی برای تصویب و قانونی شدن به زودی در اختیار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، تصویب اصلاحیه معدن در دولت از روند پرشتابی برخوردار است و به گفته منابع خبری نزدیک به هیات دولت، این موضوع به صورت پر شتابی از سوی دستگاه‌های مربوطه دنبال می‌شود.

چندی پیش حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به فارس گفته بود: وزارت صنایع دو ماه فرصت دارد استراتژی بخش‌های صنعت و معدن را تدوین و ابلاغ و اقدام کند، در غیر این صورت مجلس نسبت به تدوین این استراتژی‌ها اقدام خواهد کرد. وی با اشاره به تاخیر وزارت صنایع در تدوین نهایی استراتژی بخش معدن و اصلاح قانون معادن گفته بود: در صورتی که دولت طی دو ماه آینده لایحه مربوط به اصلاح قانون معادن را به مجلس ارائه نکند، مجلس نسبت به تدوین آن اقدام خواهد کرد.