«وزارت نفت در راستای اجرای برنامه مطالعه جامع مخازن هیدروکربوری کشور تهیه طرح جامع توسعه (MDP) همه میدان‌های گازی کشور را در دستور کار قرار داده است.» معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت با اعلام این مطلب گفت: متناسب با اولویت بندی و استراتژی، تولید از مخازن گازی کشور در دستور کار قرار می‌گیرد.

«محسن خجسته مهر» در گفت‌وگو با «شانا» افزود: قدرت اقتصادی و سیاسی کشور مربوط به مخازن نفتی و گازی کشور بوده و امنیت اقتصادی کشور در گرو سرمایه‌‌گذاری در این بخش است که خوشبختانه ایران از قدرت اقتصادی مطلوبی در سطح منطقه و بین‌الملل برخوردار است.

وی از آنالیز اطلاعات میدان‌های نفت و گاز با شتاب بیشتر به عنوان دومین کار مهم صنعت نفت در سال جاری نام برد و گفت: وزارت نفت این کار را با جدیت دنبال می‌کند، ضمن آنکه در این زمینه افزایش حجم آزمایش‌های سنگ و سیال به ویژه برای میدان‌های کمتر توسعه یافته به وفور نیاز است تا مطالعه موفقی از مخازن به دست آید. وی ادامه داد: وزارت نفت به دنبال این است که با سرعت هر چه تمام تر مطالعات جامع را انجام دهد تا بر اساس مطالعات یاد شده بتوان در مورد تزریق گاز به باقی مانده میدان‌های توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته تصمیم‌گیری شود. معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت اظهار داشت: ‌در وزارت نفت درصدد ارتقای سازکار مدیریت جمع‌آوری اطلاعات از میدان‌های نفت و گاز هستیم تا به طور مستمر اطلاعات سنگ و سیال از مخازن کسب شود.