گروه صنعت و معدن- «فقط ۳درصد واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی تهران راکد هستند.» این آمار را مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام می‌کند و می‌گوید: «هم‌اکنون فقط ۳۰۷ واحد صنعتی مستقر و فعال در شهرک‌های صنعتی تهران به دلیل مشکلات نقدینگی و ... تعطیل هستند.» «محسن نوری» با اشاره به تعداد قراردادهای منعقد شده برای احداث واحد صنعتی خاطرنشان کرد: «تا کنون ۸ هزار و ۸۸۵ فقره قرارداد منعقد شده که از این میان ۳ هزار و ۸۷۵ واحد (معادل ۵۷ درصد) به بهره‌برداری رسیده است.» وی بر این عقیده است که واحدهایی که هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند یا در حال دیوارکشی و تعمیرات و ... هستند جزو واحدهای راکد محسوب نمی‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از اینکه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های تهران با چند درصد فعالیت می‌کنند، اظهار بی اطلاعی می‌کند و می‌گوید: «آمار دقیقی نداریم، اما وقتی به صورت میدانی از شهرک‌ها بازدید کردیم متوجه شدیم اکثر واحدها با ظرفیت بالایی فعالیت می‌کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که قطع برق در پیک تابستان امسال چقدر به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های تهران خسارت وارد کرده است، گفت: «برآوردی از میزان خسارت وارد شده به تولید شهرک‌های صنعتی به دلیل قطع برق نداریم.»

نوری در بخش دیگری از سخنانش از کلنگ‌زنی سه شهرک‌ صنعتی خصوصی تا پایان سال خبر داد و گفت: واگذاری شهرک‌های صنعتی نجم آباد، پرنیان کرج،‌ ملارد و شهریار نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از ترافیک تقاضا برای دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی پرند و شمس‌آباد خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول شناسایی و تعیین تکلیف واحدهای صنعتی غیرفعال مستقر در این شهرک‌ها هستیم تا در صورت تایید نهایی، زمین این واحدها را گرفته و به متقاضیان جدید بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی طی دو سال گذشته چقدر افزایش پیدا کرده است؟ اظهار داشت: « از دو سال پیش تاکنون به طور رسمی که هیچگونه افزایش قیمت زمین نداشته‌ایم، اگر هم افزایش قیمتی وجود داشته در بازار غیر رسمی بوده است‌ که ما از آن اطلاعی نداریم.»

وی در پایان با اشاره به تصویب تشکیل استان البرز در هیات دولت، خاطرنشان کرد: «دو شهرک صنعتی نظرآباد و اشتهارد، در این محدوده قرار دارند و به این استان منتقل خواهند شد.»