گروه صنعت و معدن- تحولات اقتصادی کشور در سال ۸۸ در حالی از سوی بانک مرکزی منتشر شده که آمار مربوط به رشد اقتصاد و رشد صنعت همچنان خالی است. گزارش اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی شامل تحولات اقتصادی جهان و تحولات بخش واقعی اقتصاد ایران به مانند سال‌های گذشته است. اما در بخش تحولات بخش صنعت این گزارش آمده است: «با توجه به عدم انتشار گزارش‌های اصلی نشان دهنده عملکرد بخش صنعت و معدن کشور از جمله گزارش عملکرد وزارت صنایع و معادن و گزارش عملکرد کارگاه‌های بزرگ صنعتی در سال ١٣٨٨، تحلیل کامل شرایط حاکم بر این بخش میسر نیست.»

به گزارش «خبرآنلاین»، همچنین در این گزارش در خصوص ارقام رشد اقتصادی و ارزش افزوده اقتصاد ایران آمده است: «تا زمان تهیه گزارش حاضر، عملکرد متغیرهای تولید و درآمد ملی در سال ١٣٨٨ در اختیار نبوده است.

لیکن با توجه به بهبود شرایط بارندگی و توزیع مناسب آن در سطح کشور، عملکرد نسبتا خوب واحدهای تولیدی در صنایع پتروشیمی و خودروسازی و رشد مثبت صادرات غیرنفتی و صنعتی کشور، انتظار می‌رود روند رشد ارزش افزوده کل اقتصاد در سال مورد بررسی، حضیض سال ١٣٨٧ را پشت سر گذاشته باشد.»