طرح بازدید از حدود ۷۰ هزار واحد دارای پروانه بهره‌برداری، کارت شناسایی و گواهی فعالیت صنعتی و مراجعه حضوری به واحدهای صنعتی ازامروز (بیستم مهرماه) در سراسر کشور اجرا می‌شود. فاز دوم طرح به‌روزرسانی اطلاعات صنعتی شامل بازدید حضوری از واحدهای صنعتی که در طرح سراسری به‌روزرسانی اطلاعات صنعتی و معدنی شرکت، اطلاعات درخواستی واحد تولیدی را وارد و کد رهگیری دریافت کرده‌اند، انجام می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، تمامی اطلاعاتی که واحدهای تولیدی پیش از این در سامانه آمار ثبت کرده‌اند با اعلام قبلی از طریق رابط‌های واحدهای ثبت‌نام کننده در طرح مورد صحت‌سنجی قرار گرفته و نتایج بازدید پس از مهر و امضای مدیرعامل واحد تولیدی مبنای ارائه خدمات قرار می‌گیرد.

بعد از این بازدیدها، بسته آشنایی با سامانه‌های آماری موجود وزارتخانه شامل سامانه آمار تولید، سامانه صدور مکانیزه مجوزها، بانک اطلاعات جامع صنعت و سامانه صدور شناسه صنعتی و معدنی، نحوه دریافت کارت الکترونیک شناسه صنعتی و میزان اهمیت شناسه صنعتی در فرآیندهای اداری و همچنین راهنمای طرح تحول اقتصادی صنایع کشور در اختیار واحدها قرار می‌گیرد.

اجرای این طرح از سوی تیم‌هایی از کارشناسان آموزش دیده دفتر آمار وزارت صنایع و معادن و با داشتن کارت شناسایی معتبر و همکاری پژوهشکده آمار مرکز آمار ایران و چند نهاد تخصصی دیگر انجام می‌شود.

شناسه صنعتی عددی ملی است که در کل کشور و برای تمامی وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها، موسسات دولتی و بانک‌ها شناخته شده و شناسایی واحدها و ارائه خدمات تنها از طریق این کد صورت می‌گیرد.

براساس تفاهم‌نامه وزارت صنایع و معادن با وزارت نیرو، ارائه شناسه صنعتی شرط ارائه خدمات یارانه‌ای به حساب می‌آید و پس از تخصیص این شناسه ارائه خدمات دولتی اعم از تعیین تعرفه‌های آب، برق و مصارف سوختی، دریافت تسهیلات بانکی، بهره‌مندی از طرح هدفمندی یارانه‌ها و... انجام خواهد گرفت.