تهیه پیش‌نویس اولیه قانون وزارت نفت در کمیسیون انرژی مجلس

عضو کمیسیون انرژی مجلس از تهیه پیش‌نویس اولیه قانون وزارت نفت در کارگروهی که به این منظور تشکیل شده است، خبر داد. «علی ادیانی‌راد» عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با «فارس»، با اشاره به بررسی‌های کمیسیون انرژی در خصوص طرح ۳ قلوی نفتی که عبارت از قانون نفت و گاز، قانون وزارت نفت و اساسنامه مرتبط با نفت و گاز است، اظهار داشت: در حال حاضر یک فوریت قانون نفت و گاز در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده است و برای بررسی بیشتر، این طرح دوباره به کمیسیون انرژی مجلس ارجاع شده است.

وی با اشاره به آیین‌نامه داخلی مجلس افزود: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون انرژی باید این قانون را مورد بررسی بیشتر قرار دهد و نظرات کمیسیون‌های فرعی و نمایندگان دیگر را نیز بررسی کند تا در نهایت گزارش کمیسیون انرژی به صحن مجلس برود و کلیات آن مورد تایید قرار گیرد.

«ادیانی‌راد» ادامه داد:‌ بعد از تصویب کلیات طرح، برابر آیین‌نامه داخلی تک‌تک مواد مندرج در این طرح مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به دوقلوی دیگر این طرح اظهار داشت: قانون تاسیس وزارت نفت در حال حاضر در کارگروهی که به منظور بررسی این قانون تشکیل شده است، در حال بررسی است.

«ادیانی‌راد» در پایان از تهیه پیش‌نویس اولیه قانون وزارت نفت در کارگروه یادشده خبر داد و گفت: در حال حاضر قصد داریم این طرح را هرچه سریع‌تر بررسی کنیم تا در صحن علنی کلیات آن را به رای بگذاریم.