مدیر برنامه مدیریت و منابع انسانی ستاد تحول صنایع از آغاز ثبت‌نام واحدهای صنعتی در فراخوان ارتقای مدیریت بنگاه در ۸ استان کشور از امروز خبر داد. «امین کلاهدوزان» اظهار داشت: این طرح در مرحله اول در ۸ استان کشور شامل اردبیل، اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قزوین، مازندران و همدان اجرایی خواهد شد. وی در گفت‌وگو با «فارس» افزود: ممکن است طرح ارتقای مدیریت بنگاه‌های صنعتی در مرحله دوم برای ۲۰ استان اجرایی شود و پس از آن نیز یک فراخوان کلی برای سایر استان‌ها اعلام خواهد شد.

به گفته وی مدت اجرای مرحله اول طرح ارتقای مدیریت واحدهای صنعتی ۶ ماه پیش‌بینی شده، اما این موضوع به معنای آن نیست که در طول این ۶ ماه فراخوان دیگری صادر نشود. «کلاهدوزان» در مورد اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی با اجرای طرح ارتقای مدیریت بنگاه نیز گفت: این پروژه در دو مرحله برنامه‌ریزی شده است که یک مرحله شامل پرداخت ۵۰ درصد هزینه مشاوره جهت ارتقای مدیریت بنگاه‌های صنعتی به صورت بلاعوض و مرحله دوم شامل پرداخت وام با سود ۹ یا ۱۱ درصد به صنعتگران است.

وی گفت: تسهیلات اعطایی به بنگاه‌ها بر اساس پروژه‌های تعریف شده، مشخص خواهد شد و بنگاه‌ها هیچ محدودیتی در دریافت این اعتبار ندارند. وی ادامه داد: طرح‌های ارائه شده به ستاد تحول صنایع، توسط نمایندگان این ستاد در هر یک از استان‌ها و با همکاری سازمان صنایع استان بررسی خواهد شد.