فارس- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به افزایش ناوگان نفتکش ایران به ۵۰ فروند تا سال ۲۰۱۲ گفت که شرکت متبوع وی به‌رغم تحریم‌ها در سال ۲۰۱۰ سودآوری داشته است.«محمد سوری» که در مصاحبه با رویترز سخن می‌گفت، افزود: در حال حاضر اعتبار مالی بیش از ۳ میلیارد دلاری در اختیار داریم تا کشتی‌های جدیدی سفارش بدهیم‌. شرکت ملی نفتکش ایران قصد دارد با سفارش ۲۲ فروند نفتکش جدید تعداد نفتکش‌های ناوگان خود را تا سال ۲۰۱۲ به بیش از ۵۰ فروند افزایش دهد. «سوری»، همچنین تعداد کشتی‌هایی که نفت خام ایران را ذخیره کرده‌اند بالغ بر دو فروند اعلام کرد. وی تصریح کرد: در شرایط کنونی تنها دو نفتکش بزرگ ذخایر نفت ایران را در خود جای داده‌اند. این کشتی‌ها حامل نفت بسیار سنگین هستند. وی افزود: البته این ذخایر نفتی برای همیشه در این نفتکش‌ها نخواهد ماند. این ذخایر به تدریج در حال کاهش است. این ذخایر با افزایش تقاضای زمستان کاهش خواهد یافت.

رویترز پیش از این به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرده بود ایران ذخایر نفت خود را در هفت نفتکش ذخیره کرده است. هر نفتکش می‌تواند تا ۲ میلیون بشکه نفت را ذخیره کند‌.

بر اساس این گزارش به علت رشد چشمگیر تقاضا در بازار آسیا ذخایر نفت ایران در نفتکش‌ها به کمتر از ۴ میلیون بشکه کاهش یافته است‌.