نمایشگاه دستاوردهای بومی‌سازی و خودکفایی صنعت و معدن به همت وزارت صنایع و معادن ۱۳دی ماه در مصلی امام خمینی (ره)تهران برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی ‌سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، این نمایشگاه به منظور معرفی دستاوردهای بومی‌سازی بخش صنعت و معدن کشور و نیز معرفی توانمندی‌های متخصصان ایرانی در بومی‌سازی دانش فنی و مهندسی و ساخت قطعات و تجهیزات برگزار می‌شود.

در نمایشگاه دستاوردهای بومی‌سازی و خودکفایی صنعت و معدن که همه شرکت‌های صنعتی و معدنی دولتی و خصوصی و مراکز علمی‌و دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان حضور دارند ضمن ایجاد فن بازار، توانمندی‌های صادراتی ایران در حوزه فنی و مهندسی معرفی خواهد شد.

برگزاری تورهای علمی‌برای دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی از دانشگاه‌های سراسر کشور، راه اندازی نمایشگاه مجازی و دائمی ‌بومی‌سازی صنعت و معدن، برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای علمی ‌و معرفی برترین‌های علمی‌نمایشگاه از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است. بر اساس این گزارش دبیرخانه نمایشگاه ضمن دعوت از شرکت‌های صنعتی و معدنی و دانش بنیان و نیز مراکز علمی‌و دانشگاهی برای حضور در این نمایشگاه، آخرین فرصت برای ثبت نام و حضور در نمایشگاه را ۲۵ آذر ماه اعلام کرده است. همچنین اطلاعات بیشتر درباره نمایشگاه دستاوردهای بومی‌سازی و خودکفایی در پایگاه اینترنتی www.boomisazi.ir قابل دسترسی است.