شرکت‌های صنعتی و معدنی و مراکز علمی‌و تحقیقاتی برای حضور در نمایشگاه بومی‌سازی که از سوی وزارت صنایع و معادن برگزار می‌شود، استقبال گسترده ای از خود نشان دادند. به گزارش ستاد خبری نمایشگاه دستاوردهای بومی‌سازی و خودکفایی صنعت و معدن، شرکت‌های مهندسی، تولیدی و نیز اجراکنندگان و مشاوران طرح‌های صنعتی و معدنی در نظر دارند جدیدترین یافته‌ها و محصولات خود را در حوزه دانش فنی و مهندسی، ساخت قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات در نخستین نمایشگاه بومی‌سازی و خودکفایی به نمایش بگذارند.

تاکنون بخش عمده ای از شرکت‌های دولتی و خصوصی آمادگی خود را برای حضور در این نمایشگاه اعلام و اقدامات مربوط به آن را آغاز کرده‌اند.

این نمایشگاه محلی برای ارائه آخرین دستاوردهای بومی‌سازی و خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی از جمله صنایع خودرو و ماشین‌سازی، برق و الکترونیک، صنایع نوین، نساجی، پزشکی، نفت و پتروشیمی ‌و مجموعه‌های فولاد، مس، آلومینیوم و انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی و معادن است.

داخلی‌سازی نیاز‌های صنعت و معدن به عنوان برنامه استراتژیک وزارت صنایع و معادن است که از سال‌های گذشته آغاز شده و تاکنون دستاوردهای ارزنده‌ای را نصیب اقتصاد کشورمان کرده است.

نخستین نمایشگاه بومی‌سازی و خودکفایی صنعت و معدن از ۱۶ لغایت ۲۱ دی ماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشگاه تا ۲۷ آذر ماه می‌توانند مشخصات شرکت، محصولات و دانش فنی بومی‌سازی شده خود و دیگر اطلاعات مورد نیاز را به دبیرخانه نمایشگاه واقع در تهران بالاتر از میدان فردوسی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران طبقه دوم مکاتبه کنند یا از طریق وب سایت www.boomsazi.ir آگاهی کسب کنند.