گروه انرژی- بنزین ۷۰۰ تومانی چه سهمی در سبد مصرفی خودروها دارد؟ اگر چه در ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، مردم تمایلی به مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی نداشتند اما با گذشت بیش از ۴ ماه از اجرای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و اتمام سهمیه‌های ۱۰۰ تومانی، آمارها نشان‌ از افزایش فروش بنزین با نرخ ۷۰۰ تومان دارد. به گزارش خبرنگار ما، بررسی روند مصرف بنزین در هفته پایانی فروردین ماه نشان می‌دهد که مجموع مصرف بنزین کشور به ۳۷۸.۹۸ میلیون لیتر رسیده است. بر این اساس میانگین مصرف روزانه بنزین کشور ۵۴ میلیون لیتر است. در این بین سوالی که مطرح است این است که سهم بنزین ۱۰۰، ۴۰۰ و ۷۰۰ تومانی از این میزان مصرف چقدر است؟

«ناصر رییسی‌فرد»، رییس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور در این رابطه می‌گوید: «در حال حاضر میزان مصرف بنزین با نرخ ۴۰۰ تومانی همچنان بالا است و در حدود ۶۵ درصد از کل مصرف کشور را در بر می‌گیرد.» وی با اشاره به میزان مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی به خبرنگار ما گفت: «میزان مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است، به طوری که میزان سوختگیری با نرخ ۷۰۰ تومان از ۱۸ درصد در سال گذشته هم اکنون به ۲۸ درصد یا به عبارتی ۱۵ میلیون لیتر افزایش یافته است.» وی ادامه داد: «اتمام سهمیه‌های ۱۰۰ تومانی یکی از دلایل افزایش مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی است.»

رییس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور همچنین، گفت: «در حال حاضر میزان سوختگیری با بنزین با نرخ ۱۰۰ تومان به شدت کاهش یافته و در حدود ۷ تا ۸ درصد است.»