احمد بختیار - هندی‌ها، اکنون با هیبت جدید وارد صنایع ایران شده‌اند. اگر چه پیشتر و در زمان شکل‌گیری صنعت نفت در آبادان، کارگران هندی پا به ایران گذاشتند اما اینک با لباس مدیریت به کشورمان آمده‌اند. آنان می‌‌دانند که تا چند روز دیگر، ‌سال نو و باستانی ایران از راه می‌رسد از همین رو عید نوروز را تبریک می‌گویند و مقامات ما نیز متقابلا به هموطنان هندی در ایالات جمشید‌پور سرزمین عجایب،‌ پیام تبریک رد و بدل می‌کنند.

اسا رو تاتا، نمونه‌های این شرکت‌ها هستند. در این میان تاتا که اصل و نسب خود را ایرانی می‌داند از علاقه خود به یزد و روستای «تاتا» سخن می‌گوید و نام شرکت متبوع خود را وام‌دار همان روستا در یزد می‌داند. گفته می‌شود موتور سه چرخه‌هایی که هم اینک نیز در جنوب تهران، اصفهان و .... نفس می‌کشند، توسط مدیر تاتا استیل وارد ایران شده است.هندی‌ها اما در سال‌های اخیر به دنبال چین حرکت کردند و در حال شکل‌دهی دومین اقتصاد نوظهور در قرن حاضر هستند و با استفاده از سنگ‌آهن خود توسعه حیرت‌آور صنایع از جمله صنعت فولاد را پیش رو قرار داده‌اند.

مدیر تاتا استیل می‌گوید، تا سال ۲۰۱۵یعنی تنها ۸سال دیگر به ظرفیت تولید۱۰۰میلیون تنی خواهیم رسید. این شرکت اخیرا با خرید ۱۲میلیارد دلاری کاروس، عنوان غول پنجم فولاد در جهان را برای خود برگزیده است.

یکی از پایگاه‌های مهم آنها نیز جنوب ایران است. چرا که به دلیل نزدیکی به آب‌های آزاد و در اختیار داشتن منابع گازی نقطه مناسبی برای توسعه محسوب می‌شود.

هندی‌ها حضور در ایران را یک فرصت تلقی می‌کنند. برخی از آنها نیز از ریشه ایرانی خود سخن به میان می‌آورند و اینک می‌‌دانند که این امر به کمک آنها خواهد آمد. مردم سرزمین عجایب، امروز با لباس جدیدی به ایران آمده‌اند.