گروه صنعت و معدن - نرخ بهره بانکی به این زودی‌ها کاهش پیدا نمی‌کند. کاهش نرخ بهره بانکی که در سال گذشته و در پی تلاش وزیر صنایع و معادن و دولت نهم انجام شد قرار بود در سال جدید نیز مجددا اتفاق بیافتد به طوری که در ماه‌های پایانی سال گذشته نیز وزیر صنایع در یکی از مصاحبه‌های خبری خود از احتمال کاهش نرخ بهره بانکی در سال ۸۶ خبر داد. اما گویا بانک‌ها با این کاهش موافق نیستند.

خبرگزاری مهر به نقل از رییس شورای عالی هماهنگی بانک‌ها نوشته است: گزارش ارزیابی سیستم بانکی نشان می‌دهد شرایط برای کاهش احتمالی ۲درصدی نرخ سود بانکی مناسب نیست و بر همین اساس موافق این کار در شرایط فعلی نیستیم.

داوود زارع اسکندری درباره احتمال کاهش دو درصدی نرخ سود بانکی توسط شورای پول و اعتبار در آینده‌ای نزدیک، گفت: موضوع کاهش دوباره نرخ سود بانکی نیازمند یک بحث کارشناسی است.وی افزود: برای کاهش دوباره نرخ سود بانکی باید آثار این اقدام بر سیستم بانکی مورد ارزیابی کارشناسی قرار گیرد و سپس تصمیم‌گیری شود.به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد نرخ بهره بانکی سال گذشته با کاهش ۲درصدی به رقم ۱۴درصد رسید. صنعتگران در عین حال که از این کاهش ۲درصدی راضی بودند اما آن را ناچیز خواندند و خواستار کاهش مجدد آن در سال ۸۶ بودند.