وزیر صنایع و معادن گفت: سرمایه بانک صنعت و معدن ۵/۱میلیارد دلار افزایش یافت. علیرضا طهماسبی در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: افزایش سرمایه این بانک سبب بهره‌گیری از وجود یک بانک توسعه‌ای قوی در کشور می‌شود.

سرمایه ثبتی بانک صنعت و معدن پیش از این افزایش پنج تریلیون ریال بود که این سرمایه با احتساب کسری سود دولت به سه تریلیون و ۳۰۰میلیارد ریال می‌رسید.

وزیر صنایع و معادن در خصوص بودجه بخش صنعت و معدن در سال جاری اظهار داشت: بودجه‌های سنواتی نقش زیادی در کارکرد این بخش ندارد اما با این وجود اعتبار پیش‌بینی شده برای بخش صنعت و معدن در قانون بودجه سال ۸۶ مناسب است.طهماسبی افزود: دولت سرمایه‌گذاری صنعتی را در قالب بودجه شرکت‌های دولتی انجام می‌دهد و امسال شاهد رشد مناسب سرمایه‌گذاری در بخش شرکت‌های دولتی هستیم.وی افزود: در سال گذشته، کار ۱۳میلیارد دلار پروژه صنعتی جدید را داخل شرکت‌های بزرگ مادر تخصصی با کمک بخش‌خصوصی شروع کردیم.وی فراهم شدن امکان گشایش اعتبار اسنادی (LC) ارزی برای پیمانکاران ایرانی را از ویژگی‌های بودجه سال ۸۶ خواند و افزود: با رفع برخی تناقضات قانونی مربوط به ماده ۶۲ قانون محاسبات کشوری، از این پس همه بنگاه‌ها و پیمانکارهای ایرانی می‌توانند گشایش اعتبار اسنادی (LC) ریالی و ارزی انجام دهند.