گروه صنعت و معدن- مدیرکل روابط‌ بین‌الملل وزارت صنایع و معادن گفت: تعدادی از طرح‌های جدید فولادی به سرمایه‌گذاران چینی و هندی معرفی شده است. قادر سلیمانی با بیان اینکه تامین مواد اولیه این طرح‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: خواست ما از کشورهای طرف مذاکره این است که سنگ‌آهن مورد نیاز را، خودشان تامین کنند.

وی اشاره‌ای به طرح‌های معرفی شده نکرد. سه شرکت هندی هم اینک در بندرعباس سرگرم ایجاد کارخانه‌های جدید فولادی هستند.وی که با ایسنا گفت‌گو می‌کرد، تصریح کرد: تامین مواد اولیه طرح‌های فولادی که توسط شرکت‌های داخلی اجرا می‌شود، از اولویت بیشتری برخوردار است.

قرارداد ۱۰میلیارد دلاری منتفی نشده

مدیرکل روابط‌ بین‌الملل وزارت صنایع، همچنین در خصوص قرارداد ۱۰میلیارد دلاری مربوط به ایجاد صنایع انرژی‌بر در کشور نیز گفت: مذاکرات در این خصوص منتفی نشده و شرکت خارجی طرف مذاکره در حال بررسی این موضوع است.وی ادامه داد: این قرارداد براساس طرح جامع فولاد عملیاتی خواهد شد و امیدواریم براساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی به موقع اجرایی شود.سلیمانی، همچنین با اشاره به ادامه همکاری‌های صنعتی ایران و ونزوئلا خاطرنشان کرد: ارزش قراردادها، تفاهمنامه‌ها و مذاکرات مطرح شده در بخش صنعت بین دو کشور حدود ۱۸میلیارد دلار است.