گروه صنعت و معدن- یوسف بهمن‌آبادی: قاچاق پوست خام به کشورهای پاکستان موجب افزایش بی‌رویه قیمت پوست گاوی شده است. مجری توسعه خوشه صنعتی شرکت‌های صنعتی این خبر را در اختیار خبرنگاران گذاشت. محمدرضا مجیدی در این حال اشاره‌ای به میزان و ارزش قاچاق پوست به خارج کشور نکرد. مجیدی، عامل توسعه خوشه صنعتی شرکت صنعتی استان تهران با بیان این مطلب گفت: متاسفانه اعضای خوشه چرم ایران با هم روابط مستحکم ندارند و این امر می‌تواند در کاهش توسعه صنعت چرم موثر واقع شود.

مهندس محمدرضا قاهری، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در این نشست از راه‌اندازی مرکز تحقیقات در چرمشهر خبر داد. برناردبولیرمه، نماینده موسسه آژیر (آموزش‌دهنده پرسنل و کارگران صنعت چرم واحدهای صنعتی شهرک چرمشهر تهران) با بیان این که ایران با داشتن پوست خوب، نه پوست خوبی تولیدی کند و نه چرم خوب، گفت: با این حال، ایران پتاسیل‌های لازم برای توسعه صنعت چرم را دارد.

در ایران همه امکانات وجود دارد و مواد اولیه و پوست خام بز و گوسفند از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. وی افزود: آنچه نیازمند توجه بیشتر است افزایش کیفیت کشتارهاست. همچنین صنایع چرم ایران باید متقاعد شوند به جای صادرات سالامبور به دنیا، صادرات چرم ارزش افزوده بیشتری به دست آورند. نماینده موسسه آژیر اظهار کرد: این صنعت باید با فناوری جدید همراه باشد و طراحان با خواسته‌های جدید که مد روز است هماهنگ شوند. وی ادامه داد: ایران می‌تواند با پشتکار سه تا پنج ساله، همتراز دیگر کشورها وارد بازارهای جهانی شود.