سال گذشته به دلیل مشکلات مربوط به کمبود گاز مایع، خط تولید نورد کارخانه فولاد یزد یک‌ماه تعطیل بود و یک ماه نیز با نصف ظرفیت خود تولید کرد.

رییس هیات‌مدیره شرکت فولاد یزد، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: قرار بود شرکت گاز، خط گاز این واحد را پس از تاخیری ۱۸‌ماه وصل کند، اما متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است. سیدمحمد احرامیان با بیان اینکه استفاده از گاز طبیعی آسان‌تر و ارزان‌تر از گاز مایع است، افزود: استفاده از گاز طبیعی قیمت تمام شده محصول را نیز کاهش می‌دهد.

احرامیان اظهار داشت: هم‌اکنون شرکت‌های دولتی برای تولید فولاد از سنگ‌آهن کیلویی حدود ۳۰۰‌ریال استفاده می‌کنند‌، در صورتی که قیمت جهانی سنگ‌آهن حدود ۸۰‌تومان است، یعنی چنانچه مصرف واحدها را حدود ۱۰‌میلیون تن به حساب آوریم، یارانه‌ای حدود ۵۰۰‌میلیارد تومان جهت تولید فولاد هزینه می‌شود‌، در صورتی که اگر دولت از ‌بخش‌خصوصی حمایت کند قادریم آهن اسفنجی را زیرقیمت ۲۰۰تومان به ازای هر کیلو تولید کنیم‌، در حالی که قیمت جهانی آهن اسفنجی حدود ۲۸۰ تومان به ازای هر کیلو است.

احرامیان تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی دو خط جدید مفتول به ظرفیت ۴۰۰‌هزار تن و تیرآهن به ظرفیت ۵۰۰‌هزار تن در شش ماه آینده بتوانیم با کمک متخصصان داخلی صنعت فولاد به تولید آهن اسفنجی به طریق اوسیل (OSIL) اقدام کنیم تا نیاز یک‌میلیون تن بیلت خود را با نصب تجهیزات، تولید کنیم.