یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد تولید بنزین با افزودن موادی برای بالا بردن اکتان، مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و طی روزهای آینده به امضا می‌رسد.

شکر‌ا... عطارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب تصریح کرد: گروه تحقیق و پژوهشگری ماده‌ای را اختراع و تولید کرده‌اند که وقتی این ماده به متانول افزوده شود، بنزینی با کیفیت بنزین سوپر تولید می‌شود. به گفته وی، تولید این بنزین بر پایه متانول در آزمایشگاه تعدادی از دانشگاه‌های کشور آزمایش و تایید شده است.

نماینده بوشهر با بیان این‌که این روش، آسان‌ترین روش تولید بنزین است، خاطرنشان کرد: قرارداد این گروه تحقیق با شرکت ملی پالایش و پخش است، اما دست‌هایی در کار است که راضی نیستند و اجازه نمی‌دهند این گروه کار خود را به سر و سامان برساند و وابستگی کشور به بنزین را قطع کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این‌که این دست‌های پنهان، ماده افزودنی را مشکل‌زا اعلام کرده‌اند و هدف آنها نیز جلوگیری از ادامه کار گروه پژوهشگر است، از وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش خواست تا اجازه ندهند این دست‌های پنهان به هدف خود برسند.

عطارزاده گفت: اگر در وزارت نفت همتی باشد، که این قرارداد بسته و این بنزین تولید شود، در ۶ ماه آینده نیازی به واردات بنزین نخواهیم داشت، و شرایطی که به سهمیه‌بندی بنزین حاکم شده، رنگ می‌بازد.